Hoe komen mensen op facebook aan honderden vrienden?

Hoe geraak je aan 'vrienden' als je zelf niet veel mensen kent

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.6K
itsme
12 jaar geleden
Het zijn ook geen vrienden. Hooguit kennissen.
Kimath
12 jaar geleden
Wat heb je aan een hele lijst met onbekenden? Liever een paar echte vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Klimath....inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in het centrum van Breda. Ik wil niet opscheppen ofzo, maar mijn ouders hebben een grote familie, en ook een grote gezamenlijke vriendenclub met die familie, die ook overlapt met de vriendenclubs van mijn eigen vrienden.
Dit zorgt er toch voor dat ik, naast dat ik natuurlijk maar een stuk of drie écht goede vrienden heb, ook heel veel kennisen heb die ik regelmatig zie.
Nogmaals, niet om op te scheppen, maar gewoon door omstandigheden zo gekomen.

Het beste antwoord

In mijn geval is het zo dat ik bv op mijn werk account studenten die ik een beurs geef toevoeg, studenten die in het buitenland zitten voor hun studie erbij zet. En prive: Via uitgebreid werk netwerk kom je snel aan veel mensen. Zeker als je een aantal keer internationaal verhuist zit je zo aan een paar honderd man. Daar kan je dankzij facebook contact mee houden, omdat je daar 'gebeurtenissen' snel kan lezen, foto kan zien ed. Met relatief weinig moeite kan je een redelijk grote groep mensen op de hoogte houden.

Wel moet je het fenomeen 'vrienden' op facebook dan wat anders zien. Ik heb ook collega's die ik in een project ben tegen gekomen, die me dan als 'vriend' toevoegen. Dat vind ik dan minder erg dan hun te moeten zeggen: Ik wil je vriendje niet zijn, je bent een collega.

Het nieuwe google+ heeft dit overigens opgelost: Er is een verschil in soorten 'vrienden', dmv circles, en je kan je eigen circles aanmaken, bv: Vrienden, Volgers, Collega's etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Contact proberen te leggen met mensen die je graag zou willen leren kennen ofzo. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar gewoon berichtjes rondsturen ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan via je mail iedereen toevoegen, daarnaast kan je naar pagina's gaan wat je leuk vind(liked) en die mensen die dat ook leuk vinden toevoegen.. zo leer je mensen kennen met dezelfde interesses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is net als bij hyves met jongeren met 500 vrienden ofzo. Dat zijn vaak geen vrienden maar gewoon vreemden die zich aanmelden en die gewoon geaccepteerd worden om zoveel mogelijk vriendjes te hebben, gewoon voor de heb dus....wordt niets mee gedaan ofzo.
Ik persoonlijk hecht sowieso meer waarde aan echte vrienden in real life, wat maken die vrienden op facebook nu uit die je toch nooit ziet. Het zijn vaak vreemden die alleen je vriendje willen zijn om even bij jouw informatie te spieken en zoveel mogelijk over je te weten willen komen. Mijn advies....trap daar niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, heb alleen echte vrienden en kennissen erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kent ze ook, de een kent meer mensen dan de ander. Ik heb het over mensen die bekende Nederlanders als vriendje hebben, of mensen die in een geheel ander land wonen en geen ene connectie hebben met die persoon....(bij wijze van). :-)
Het zijn niet altijd vrienden maar soms ook kennissen, ik zelf ken mensen die zomaar wildvreemde mensen toevoegen.
Wat ook veel mensen doen zijn verenigingen toevoegen bij vrienden zoals een theatergroep of een restaurant.
Sommige (waaronder ik zelf) voegen ook bekende personen toe zoals voetballers, zangers,...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een belangrijke reden waarom sommigen zoveel "vrienden" hebben op facebook, is omdat ze spelletjes spelen. Bij die spelletjes is het een voordeel om veel vrienden te hebben die ook hetzelfde spel spelen. Zo kunnen er onderling "geschenkjes" of tips uitgewisseld worden.
Vaak is een pagina over dat spel waarin mensen zich kandidaat stellen om je "spel-vriend" te worden.
Op die manier komen er snel veel mensen op je FB-pagina.

Soms gebeurt het dat je ook persoonlijk begint te reageren op deze "spel-vrienden" zodat ze na enige tijd een soort pen-pals worden.