Wat is op dit moment DE foto online site?

Dus om gewoon een foto te uploaden zodat deze op een forum of iets dergelijks te linken is? Het hoeft dus niet met mooie albums etc. te werken gewoon foto uploaden en URL krijgen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Leg ook even uit waarom deze prettig is. Goede interface, veel opslag, snel met inladen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Tinypic is best handig. Je kunt foto's uploaden en als je dan op een geüploade foto klikt, en je kopieert daar te url van, kun je die aan iedereen sturen zonder dat ze bijv. je profiel zijn.

Wazig voorbeeld van waarom ie handig is, sorry daarvoor. 't Is gewoon handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Imageshack.con
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook geen registratie, fijn.
Zelf gebruik ik mijnalbum.nl
Ook om de foto's te bewaren maar daar kan je ook gemakkelijk van linken. De url kopieren en walla.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik Photobucket, gratis, makkelijk en voor veel apparaten is er een App voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Inderdaad genoeg opslag, ook in te delen in mappen en je kan de foto's ook online bewerken en als je een Aap ervoor hebt kun je ze nog makkelijker uploaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar haal je zo'n aap die kan uploaden? Dat lijkt me wel wat. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha... Ligt eraan wat voor apparaat je ervoor wilt gebruiken, voor mijn iPad heb ik zo'n aap (App).
http://photobucket.com/mobile
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een teleurstelling ik wilde een echte upload-aap. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, er is maar een aap die dat kan en dat ben ik ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze aap hier kan anders ook wel wat uploaden :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig, dan is dat ook weer opgelost ;-)
Welke uploader gebruik je nu?
Flickr.com is een populaire.

Maar ik denk dat je wel mag oppassen met die sites. Ik heb laatst een artikel gelezen, dat er in sommige overeenkomsten een passage staat waarbij die site alle rechten krijgt van de foto's. Dus ook dat ze die mogen doorverkopen aan andere partijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis meer voor onzinnige dingen dus dat maakt in deze niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op flickr kan je de instellingen van elke foto, of in één keer het hele album, zó aanpassen dat sommige mensen of zelfs niemand je foto's kan zien. Doorverkopen zoals jij zegt gaat dus niet op, tenzij je je fotos open en bloot op internet zet, dan loop je wel de kans dat iedereen zomaar ongevraagd je foto's kunnen gebruiken, als je dus nooit je instelling per foto (of in één keer voor het hele album). Waar jij het over hebt is Getty Images. Ene partner site van Flickr waar je zelf lid van kan worden om je foto's te publiceren en te verkopen.
http://www.flickr.com/help/gettyimages/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het niet over anderen die jou foto's downloaden. Maar over de beheerder van de site zelf.
Ik heb het artikel er weer even bijgehaald...
http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/nieuws/google_plus_claimt_rechten_op_je_fotos.asp?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Photofacts+%28Photofacts%29&utm_content=Google+Reader In dit geval gaat het over google+ die de rechten claimt over al het materiaal van op hun site door de gebruikers wordt gepost.
Dus ook al heb je eventueel een prive boek waar alleen jij op kunt komen. Je hebt immers de overeenkomsten geaccepteerd op het moment dat jij een account hebt aangemaakt. Wil je die overeenkomsten niet accepteren, dan krijg je ook geen account. Hoe zit het dan met sites zoals facebook, twitter, flickr, mijnalbum.nl, e.d.
Het gaat immers om geld verdienen. En het hoeft maar 1 regeltje te zijn in een document van heel groot, die er soms zijn qua overeenkomsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats je wel eens een eigen foto hier op goeievraag. Weet dan wat er in de algemene voorwaarden staat: 12. Inhoud invoeren, uploaden en bekijken 12.1 De Geregistreerde Gebruiker heeft op verschillende plaatsen de mogelijkheid om vragen en/of antwoorden in de vorm van teksten, foto's, (bewegende) beelden, of geluiden te plaatsen, in te voeren of naar de Website te uploaden. 12.2 Door Inhoud op de Website in te voeren of naar de Website te uploaden: a. stemt de Bezoeker er mee in dat Sanoma Digital voor, na en eventueel tijdens de geplaatste Inhoud reclame kan tonen in welke vorm dan ook;
b. behoudt de Geregistreerde Gebruiker alle intellectuele eigendomsrechten op die geplaatste Inhoud;
c. verleent de Geregistreerde Gebruiker Sanoma Digital een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) om deze Inhoud, al dan niet in gewijzigde vorm, op de Website of op andere websites van Sanoma Digital te publiceren en anderszins te gebruiken, te kopiëren en al dan niet commercieel te exploiteren en te verspreiden, afgeleide werken te maken, en de Inhoud te tonen in verband met de verlening van de diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de Website en aanverwante activiteiten van Sanoma Digital, waaronder het promoten en verder verspreiden van de Website (en daarvan afgeleide werken), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook, zonder dat Sanoma Digital daarbij de bron/maker van de Inhoud hoeft te vermelden;
d. verleent de Geregistreerde Gebruiker aan Bezoekers een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie om deze Gebruikersinhoud voor eigen gebruik te raadplegen, te gebruiken en daarvan kopieën te maken; en
e. stemt de Geregistreerde Gebruiker ermee in dat Sanoma Digital met door haar geselecteerde derden een overeenkomst kan aangaan ingevolge waarvan die derde partij (een gedeelte van) de Inhoud kan plaatsen op de door die derde partij beheerde webapplicatie;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kortom je houdt dus wel de eigendomsrechten, MAAR je geeft ook veel weg aan Sanoma. Die ze dan 'al dan niet commercieel te exploiteren' of 'door haar geselecteerde derden een overeenkomst kan aangaan...' Zal ik mijn foto's er maar weer vanaf halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja leuk jongens allemaal die met jou foto's gaan pronken!