Als je een liedje op de radio hoort hoe kun je de naam dan weten als het niet bij de zender staat?

ik hoor soms vette nrs en dan wil ik de naam weten hoe vind je dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hieronder staat: Shazam of SoundHound is een optie. Ik zou voor SoundHound gaan, Shazam kost geld. Je kunt maar 5 nummers per maan gratis checken ofzo. Je hebt er wel internet voor nodig.

Het beste antwoord

Ter aanvulling op bovenstaande: een app op je smartphone die muziek herkent en opzoekt is heel handig, maar niet als je geen internet hebt!

Zorg dat je een paar regels onthoud, bijv van het refrein, en die opschrijft of in je telefoon zet, dan kan je als je tijd hebt het nummer opzoeken als je weer achter je computer/tablet/laptop/smartphone etc zit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een app is dus wel handig, maar dan moet je internet altijd aan hebben staan. Sommige mensen hebben dat niet, en internetten via WIFI op hun smartphone, en bijv. onderweg waar geen wifi is is dat dus niet handig als de WIFI verbinding thuis staat.

Onthou dus die paar regels, en als je weer thuis bent, dan typ je het in bij google met lyrics, of songtekst erachter aan en dan kom je er gauw genoeg achter van wie het is

Toegevoegd na 3 minuten:
nou ja, het maakt voor het verhaal eigenlijk niet uit, maar als je dus niet op internet kan om welke reden dan ook, dan is die paar regels onthouden en opschrijven of op je telefoon zetten het enigste wat je kan doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een smartphone/tablet hebt kan je het programma Shazam of Soundhound downloaden. anders is het goed zoeken op internet of even kijken op de site van de radio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak staat op de site van dat radiostation een playlist welke nummers er op dat moment worden afgespeeld. Mogelijk kun je het daar zien.

Als je in het bezit bent van een iphone of ipod touch dan kun je de app shazam downloaden en dan houd je het apparaatje bij de geluidsbron en de app vertelt je welk liedje het is.