Hoe heet dat ook alweer, als je een apart stukje site maakt op je domein?

Hoe noem je ook alweer die aparte stukjes van domeinnamen van websites?

bijvoorbeeld

www.NAAMNOGWAT.BLABLABLA.COM

dus het stukje vóór de domeinnaam

sommige websites doen het weer anders, bijvoorbeeld ná de domeinnaam

www.domeinnaam.com/nieuwwebsite

maar dat wil ik dus NIET weten

ik wil echt alleen weten hoe je dat noemt als je een website maakt en het stukje site plakt vóór de naam van de domein, dus NIET erna.

Toegevoegd na 22 minuten:
bedoel dus zoiets als dit

www. DEZENAAMBEDOELIK . domeinnaam.com

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEEE.... niet dat, dat weet ik wel, dat zijn extensies, en www betekent wereld wijde web...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.nl of .com etc. zijn geen extensies, maar TLD's Het eerste voorbeeld heet een subdomein. Bijv. de diverse startpagina's hebben er veel van, zoals bijv: http://software.startpagina.nl/
http://hardware.startpagina.nl/
etc.. Het tweede voorbeeld is een domein met daaronder een directory (map). Maar dat wilde je toch al niet weten...

Het beste antwoord

Subdomein... Dit is bij de hostingprovider vaak zelfstandig in te stellen binnen bijvoorbeeld Plesk of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

World wide web