Waarom heet pingen op de BlackBerry pingen? Heeft het iets met ping te doen?

Dus heeft het iets te doen met ping(ms) het testen hoeveel vertraging er zit tussen een je PC en een server.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Inderdaad, Ping is afgeleid van het computernetwerk commando “ping“. Als je op je windows pc in het startmenu “cmd” invult in open veld. En vervolgens: ping www.blackberry-ping.nl intypt. Dan krijg je het een en ander terug over dat adres. Het ping commando is bedoelt om te kijken of je van de ene computer verbinding kan maken met een andere computer. Wat dat betreft is het van zowel BlackBerry als Apple niet ver gezocht om hun toepassing pingen te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tomnl heeft het mis
Bij het sturen van een bericht klinkt een ‘PING’-geluid, meteen de oorsprong van het woord Pingen.