Alleen als je een gewilde domeinname claimt, er zijn dan ook mensen die alle mogelijke namen die later in trek komen claimen om ze daarna door te verkopen.
Noem maar wat, als je 10jaar geleden aan had zien komen dat Obama president van de usa zo worden en je had toen de domain name obama.com geclaimt was je nu blij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms. Het aantal top-level domeinen is beperkt (.com, .nl, etc.). Daardoor is het aantal mogelijke (zinnige) domeinnamen ook beperkt. Maar de geschiedenis leert dat als er krapte ontstaat, er zo weer een nieuw TLD geintroduceerd wordt (.eu, .info, .sex, etc). Hierdoor wordt voorkomen dat de domeinnamen opraken.

Toegevoegd na 6 minuten:
met .sex bedoelde ik .xxx
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.sex? :P
bamibal
12 jaar geleden
Ik bedoelde .xxx !
Nee, dat is zeker in zijn algemeenheid niet zo te zeggen. Een domeinnaam is alleen een goede investering als je hem zelf kunt gebruiken of als je met grote zekerheid weet dat hij in de toekomst populair wordt.

Er zijn bedrijven die gokken op die populariteit en zo veel mogelijk namen vastleggen om ze met winst proberen te verkopen. En dat lukt ze soms nog ook, zie de link hieronder. Er zijn ook oplichters die jou wijsmaken dat jouw domeinnaam geld waard is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het gebeurd ook erg vaak dat bedrijven die uit zijn op een bepaalde website, gewoon de naam enigzins aanpassen om zo moeilijke domein onderhandelingen te vermijden.
Stel goeievraag.nl was al geregistreerd. met goeie-vraag.nl of steleenvraag.nl had je ook prima uit de voeten gekund. Zonder een derde partij voor het domein te moeten betalen.
Het is vaak wat er op de website gebeurd waar mensen rijk van worden, niet hoe de website heet.
Als jij 10 jaar geleden facebook.com had geregistreerd dan had facebook nu peoplebook.com geheten ofzo.