Hoe krijg je een zelfde soort banner (zo heet het toch), dus dezelfde opstelling, als deze weblog?

http://insideroyalty.web-log.nl/
Hoe moet je op je eigen weblog zo'n soort banner maken. Dat je dus 3 plaatjes naast elkaar hebt, met kruissteekjes onderaan en een vierkant blok links met tekst.

Toegevoegd na 1 uur:
Welk thema is dat bij web-log.nl (die indeling) of is dat een zelfgemaakt thema ofzo.

Toegevoegd na 1 uur:
Wie geeft hét antwoord..
Eigenlijk zit ik er een beetje op te wachten, ik kan namelijk niet verder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Waar je precies naar moet zoeken is naar

digital scrapbook stitches

oftewel digitaal scrapboeken steken, alhoewel je in het engels waarschijnlijk meer resultaten zal tegen komen.

digital scrapbooking is het digitaal maken van scrapboeken / opgepimpte foto-albums. Voor veel mensen een reden om te doen, omdat het een hoop "rommel" van verzamelen van klein spul scheelt en je niks hoeft op te ruimen als je klaar bent :)

Ik kwam o.a. deze site tegen:
http://mollynmax.blogspot.com/2007/08/embellishments-and-stitching.html

als je op het plaatje drukt kan je het downloaden.

Als je verder wilt zoeken, kan je onderaan op de bron klikken

Overigens kan je zoiets prima maken in het standaard programma Paint. Het wordt wel niet zo mooi als met bijv. paint shop e.d. maar voor een beginner is het prima te doen.

Het is vooral veel knip en plak werk, en helaas kan je geen schaduwen maken met dit programma.

1) open paint
2) bepaal de grootte van het vlak door te klikken op het witte vlak, je ziet dan aan de buitenkant vierkantjes en als je daarop klikt worden het pijltjes en kan je het groter danwel kleiner maken.
3) vervolgens bepaal je de achtergrond kleur. Je kan de kleuren gebruiken die paint je aanbiedt, maar omdat de kans groot is dat de juiste kleur er niet bij zit, klik je op "kleur selecteren" (lijkt op zo'n druppelgeval voor bijv. je neus) en kies je de kleur van bijv de achtergrond van je blog, of wat jij er mooi bij vindt passen.
4) daarna kies je de foto's die erop moeten en plaats je deze, dus ook de steken die je hebt gedownload.
5) het linkervak met de tekst is een achtergrond die is verkleind. Je kan deze ook erop zetten, maar dan moet je het wel verkleinen.
6) daarna kies je voor tekst. Daar klik je op, je ziet een vierkantje verschijnen, en je versleept deze naar waar het moet komen, selecteert de lettertype, maakt het zo groot als je wilt, je past de kleur aan en als je daarmee klaar bent klik je zomaar ergens in het scherm en is het "vastgeplakt" op je zelfgemaakte banner.

Zoals ik al zei: je kan geen schaduwen maken met dit programma. Overigens werkt het bij veel fotobewerkings programma bijna hetzelfde en zit daar vaak wel een schaduwfunctie op, welke je kan gebruiken vóór je het plaatje definitief in je banner plaatst.

Succes!

Overigens heet het geen banner, maar een header. Een banner is ongeveer hetzelfde als een reclameplaatje. Een header betekent hetzelfde als een "kopfoto".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OEPS... foutje! je kan niet via paint naar een site gaan om de kleur te selecteren met het icoontje wat overigens geen "druppelgeval" heet, maar "pipet"... dat kan alleen in paint zelf zie ik nu net. Wat je dan wél kan doen is eigenlijk vrij simpel: open een nieuw te maken afbeelding (wit vlak), druk op prt scrn, klik op ctrl+v (tegelijkertijd) of gewoon op plakken in het lege witte vak, druk op kleur selecteren, je ziet dan dat pipetje, ga naar de kleur die je header moet hebben, klik, en je ziet dat de kleur in het keuze vak is veranderd in de kleur die je hebt gekozen. Nu kun je de achtergrond vullen met deze kleur.

Andere antwoorden (2)

Maak een foto van een set kruissteekjes
Delete alles wat geen kruissteekje is
Leg dit als een layer in je bestand van de banner
Plaats de fotos er onder
Op de plek waar het steekje in de foto moet verdwijnen delete je een paar pixels
Met bevel en emboss maak je de randjes rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen open (eerst installeren) GIMP open de foto en knip alles weg wat weg moet, Daarna kun je foto's naast elkaar zetten en die dingen er voor plakken