Vandaag maak ik de overstap naar een andere provider en krijg dan ook een ander emailadres.

Vraag me nu af,wel een beetje laat,of ik dan nog wel bij de berichten kan komen die zeker nog gaan binnenkomen op mijn oude emailadres.Het kan toch niet zo zijn dat deze zomaar verloren gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.9K

Het beste antwoord

De kans is inderdaad erg groot dat je er direct morgen al niet meer bij kunt.

Wat je het allerbeste kunt doen, nu je nog bij je oude adres kunt, is een forward aanmaken, waardoor mailtjes die op je oude adres binnenkomen automatisch geforward worden naar het nieuwe adres.

Uiteraard is dit ook over op het moment dat het account definitief opgeheven wordt, maar als het account opgeheven is, dan krijgt de persoon die je mailt de melding dat het e-adres xx@xx.nl niet bestaat en dan weten ze ook genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké,lijkt me een goede tip,ik ga het uitzoeken.Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem heeft zichzelf al min of meer opgelost,was dat nou niet het geval geweest dan had ik aan jouw antwoord waarschijnlijk het meeste gehad.

Andere antwoorden (4)

Ja dan moet je een ander email adres maken. Elke provider heeft zijn eigen systeem.

Toegevoegd na 40 seconden:
Misschien kan je via webmail nog een tijdje je oude email lezen
12 jaar geleden
Heb je geen brief gekregen over de overstap, want meestal krijg je er een nieuw email adres bij, je zou het eventueel kunnen vragen of ze het niet willen veranderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb een brief gekregen en ja ik krijg een nieuw emailadres,dat is mijn vraag eigenlijk niet.Kan ik de mailtjes die nog binnenkomen op mijn oude emailadres straks nog wel lezen?Dat was eigenlijk de vraag.
Je kan ze binnenhalen via de webmail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat kan - zolang de oude provider het emailadres niet opheft. Sommige providers zijn erg snel. Vandaag overgestapt, morgen je hele account opgeruimd - inclusief emailadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei,dat kan nog problematisch worden dus.
Ik had Ziggo, met een daarbij behorend emailadres. na mijn verhuizing kreeg in een andere provider. Bij Ziggo had ik geinformeerd hoe lang het emailadres nog intact zou blijven. 1 maand zei men, om overstap te regelen. Nou mooi niet dus! Het was meteen weg. Alle mail weg. Ik nog geen tijd gehad om nieuw emailadres te regelen.

Mijn advies: als je al een nieuw adres hebt, meteen al je contacten daarvan op de hoogte stellen. Met een ontvangstbevestiging, zodat je weet wie het ontvangen en gelezen heeft. Er zal nog wel eens iets naar je oude adres gaan, maar dat is hopelijk dan niet veel meer.
Als je regelmatig overstapt op een andere provider is het wellicht handiger om een Hotmail- , Gmail- of Life-emailadres te nemen als hoofdaccount. Dat blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga van KPN naar Ziggo,ben benieuwd wat me vandaag te wachten staat.In ieder geval,bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha! Als je ooit weer weggaat bij Ziggo, dan weet je nu al dat zij er in elk geval wel snel bij zijn met opheffen!
Het meisje dat mij fout had ingelicht was in de war met het gewone account van Ziggo, daar kun je nog wel een tijdje in kijken, de mail niet.
Ik hoop dat KPN wat (ex)klantvriendelijker is.