Mijn ip-addres blijft constant veranderen, hoe voorkom ik dit?

Ik host een server op het bekende spelletje Minecraft, maar het is erg lastig als je ip constant blijft veranderen. We doen nooit router reset en ik maak ook niet gebruik van een ip-changer. Het gaat om de laatste letter van mijn ip addres. Dus bijv. van ***.***.*.1 naar ***.***.*.5

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je je router altijd aan hebt staan, dan krijgt je router in principe geen nieuw ip-adres, tenzij je heb reset. En zelfs dan krijg je meestal je oude ip-adres weer terug. Ik vermoed dat je het eigenlijk over je interne ip-adres hebt (192.168.*.* bijvoorbeeld). Die kan wel iedere keer veranderen als je je computer uit en aanzet. Je kunt dit voorkomen door de netwerkadapter van je computer een vast ip-adres te geven, en de DHCP-server van je router zo in te stellen, dat hij alleen nummers hoger dan je vaste ip uitdeelt. Bijvoorbeeld: je zet je computer vast op 192.168.0.1, en stelt de DHCP in dat hij nummers uitdeelt vanaf 192.168.0.2

Je kan je ip van dynamisch naar statisch omzetten. (van beweging naar vast) ik weet niet precies hoe, sorry hiervoor, maar typ eens in op Google: "ip statisch maken" Daar staan perfecte stappenplannen uitgelegd! Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100