Facebook bestond eerder dan Hyves, maar voor die twee bestonden bestonden er al weer andere sociale netwerken die ongeveer het zelfde werkte maar bijna geen van alle zo groot zijn geworden. Dus Facebook was ook niet origineel (en in eerste instantie niet opgericht om te worden wat ze nu zijn, maar als eindejaarsboek van een school in Amerika).

Er worden denk ik over en weer wel ideeën van elkaar overgenomen, al denk ik persoonlijk dat Hyves meer van Facebook overneemt dan andersom, daar Facebook internationaal zeer bekend is, en Hyves alleen in Nederland en af en toe in Vlaanderen, de rest van de wereld kent geen Hyves (een enkeling met Nederlandse kennissen daar gelaten), dus is Hyves niet interessant voor het internationale Facebook om nauwlettend in de gaten te houden.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Moeilijk te zeggen wie wie heeft "nageaapt". Wel is bekend dat Facebook een half jaar eerder bestond dan Hyves.

Facebook is namelijk opgericht in februari 2004, Hyves kwam in september dat jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hyves heeft facebook nageaapt, net zoals de efteling disneyland heeft nageaapt (veel attracties zijn bijna hetzelfde en ook 'poortkaarten' (pasjes voor als je er vaak heen gaat en om snel binnen te komen en korting te krijgen) lijken om disneyland-pasjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
facebook bestond eerder dan Hyves maar ze werken samen dus ze geven elkaar informatie en steunen elkaar in zware tijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo simpel ligt het niet.

Er zijn namelijk veel meer profielensites dan alleen Facebook en Hyves.

Het eerste sociale netwerk was er al 1997 namelijk SixDegrees.com

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_het_internet

Dus beide hebben de voorganger(s) nageaapt en niet elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het over de foto's hebt, die nu hetzelfde schermpje eruit zien als bij facebook. Dan was facebook eerder dan Hyves met het uitschuif foto blok.