Kan ik mijn laptop op het strand aan de Middellandse zee gebruiken?

Misschien een domme vraag voor de nerds, maar ik zou graag weten: als je je laptop (met accu) in een vreemd land gebruikt, hoe je dan verbinding maakt met het internet.
Moet je dan speciale dingen instellen of meenemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er zijn 2 mogelijkheden

Wi-Fi zoals je thuis verbinding maakt op je thuisnetwerk, je zal dan wel in de buurt moeten zijn van een onbeveiligd netwerk of netwerk waar je tegenbetaling op mag, misschien biedt je hotel/appartementen complex dit aan.

3G met een dongle of via je telefoon met een USB-kabel. Maar dan zal je wel een gepeperde rekening krijgen van je provider als je terug komt van vakantie. Misschien zijn er wel speciale abonnementen die daar in voorzien of speciale tijdelijke abonnementen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo'n 3G dongle krijg je als je een mobielinternet voor je laptop abonnement afsluit, maar meestal zijn die alleen berekend op gebruik in Nederland, dus kijk daar goed naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon hetzelfde als in Nederland, via wifi. Maar dan moet er wel bereik zijn en onbeveiligd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het best kan je daar een dongel kopen voor een bepaalde tijd bv 1 maand. Ik was het ook van plan in Turkije (ben net terug) maar het hoefde niet want ons hotel had gratis wifi. Ze gaven mij het wachtwoord en hebben het ook voor me ingesteld. Je kon daar alleen in de eetzaal internetten; in de slaapkamers deed internet het niet. En ik mocht mijn laptop daar zelfs op de stroom aansluiten wanneer ik het maar wilde.
12 jaar geleden
Wifi is overal hetzelfde alleen bij hotels of campings kan het soms beveiligd zijn en moet je bij de receptie een kaartje kopen met daarop een code die voor 24 uur werkt (of langer).

Die vul je in als je verbinding maakt en het netwerk vraagt om een code.
Soms kan je eerst wel al verbinding maken met het netwerk maar zodra je op je webbrowser gaat surfen krijg je meteen een site van de hotel of camping en meestal moet je daar dan de code invullen

Maar als je op het strand zit ben je meestal buiten het bereik van je camping/hotel Wifi. Dus kan je dan beter een dongel kopen die plug je in je USB poort en dan ben je klaar.