op welke site kan je zien hoeveel een domain word bezocht die nog NIET bezet is?

ik bedoel een site waar je kan zien welke domain namen nog niet bezet zijn maar die veel bezocht worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit is nergens te zien omdat dit nergens word bijgehouden.

Als je een website bezoekt, maakt de brouwser verbinding met een dns server om de hosting server te achterhalen waar de website staat (bij welke provider).

Een domeinnaam welke nog niet bestaat, zal niet doorverwezen worden naar een hostingprovider en je krijgt dus een foutmelding in je browser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er is geen site die dit aangeeft, de beheerders van de browser die je gebruikt (chrome, internet explorer etc) houden deze informatie uiteraard voor zich. Het is makkelijk voor hun om het te weten. En zij kunnen hier natuurlijk zelf ook het meeste geld mee verdienen. Het is dus in hun belang dit soort informatie binnen het bedrijf te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik geloof niet dat Google (Chrome), Mozilla (Firefox) of Micro$oft (IE) nu echt zitten te wachten op een afdeling die niets anders doet dan domeinen registreren in div landen, en ze proberen te slijten.

Het registreren van exotische domeinen is een lastig, tijdrovend en vaak duur karweitje (heb het veel gedaan voor mijn vorige werkgever). De hitwaarde is dan mss iets hoger, maar wat zou de commerciële waarde zijn van zo'n URL?

Nee, de info blijft binnen de bedrijven. Als het al gecommuniceerd wordt vanaf jouw browser naar de producent, wat ik betwijfel... Eerder zullen de ISP's of de DNS diensten die info hebben.

Ze zullen er niets mee doen... Dat is geen geld waard.