Vraag over modem. (KPN Experiabox)

Hallo,

Ik heb 3 telefoonnummers bij KPN,
We hebben InternetPlusBellen en hoe kun je de nummers aan je modem toewijzen?

Bij mijnKPN staat poort 1 & 2, Maar we hebben 3 nummers en kunnen maar 2 nummers invullen. (Bij ons abbo moet je er 3 kunnen invullen.)

Wie helpt me?

BVD

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier 2 screenshots, Voor de duidelijkheid.

Op de zwarte experia zitten maar 2 poorten maar via de interne SIP (Foto 3 & 4) moet je meerdere nummers op 1 poort kunnen krijgen, Maar MijnKPN werkt tegen. (Foto 1 & 2)

Zoals jullie op foto 1 kunnen zien, zijn er maar 2 ingevuld.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er kunnen maar 2 foto's geplaatst worden, dus van MijnKPN en De interne SIP allebei 1 ipv2.

Toegevoegd na 17 uur:
Iemand nog andere ideeen dan een doorschakeling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Eigenlijk heb je die experiabox niet eens nodig. Ik weet de instellingen zo 1 2 3 niet, maar een Experiabox is niets anders dan een ADSL modem met sip poortjes erop. In principe zou je zo zelf een eigen modem neer kunnen zetten als je de sip instellingen weet.
Voor het internet was het
Login: kpn@directadsl (of kpn@direct-adsl)
Pass: kpn

Of iets dergelijks (Ik heb voor kpn gewerkt), maar dat zijn alleen de instellingen voor het internet. Mocht je Experiabox nou ooit eens kapot gaan, pak een willekeurig ander modem (wel even opletten of het Annex-A (Analoog) of Annex-B (isdn) is wat je nodig hebt.
Deze gegevens erin en gaan.

Ik heb net zitten googlen en ik zag wel dat er op bepaalde fora gesproken word over het gebruik van een eigen modem met een internet plusbellen abb. van kpn. Als je dit zou doen kan je er een nemen met meer poorten en dus meer nummers gebruiken. Bovendien heeft KPN dan geen extern beheer meet op je modem ;)

Maarja, dan meot je dus even goed googlen en opzoek gaan naar de sip instellingen, adres van de servers van hun ed. Die kan je nu niet zomaar uit je Experiabox halen. Dat is een dicht getimmerd modem van Siemens ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, Bedankt!
Maar KPN geeft de SIP toch niet vrij?
Kunt U deze PB'en naar mij?
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je kunt aan een poort meer dan 1 nummer toevoegen, Ik heb zelf indertijd mijn 4 ISDN nummers verdeeld als:
3 nummers op één poort, het 4e op de andere poort.

Het is al weer enige tijd geleden dat ik de Experiabox aangesloten heb, maar ik weet dat het mij in eerste instantie ook niet lukte om de 2e poort aan de praat te krijgen.

Telefonisch contact met de helpdesk van KPN heeft toen geholpen: ze hebben het op afstand voor mij geregeld zodat ik het niet met Mijn KPN hoefde te doen.
Ik stond wel even in de wacht voordat ik contact met de helpdesk had, maar ze hebben mij uitstekend geholpen.

Twee van de vier nummers heb ik later maar opgezegd, dat scheelde weer 2 x € 2,50 per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebeld en tegenwoordig kan je dus alléén meer dan 2 nummers nemen dmv een doorschakeling...
Gelukkig hebben we een voordeelbundel, maar heb je nog andere ideeën? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gek is dat! het is dus technisch mogelijk maar ze doen het niet meer.
Wellicht een vorm van geldklopperij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Helaas...
Ik heb IPB, en kan ze helaas niet opzeggen...