bestaat er een programma die van verkeerde getypte zinnen een goede zin maakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Aan je vraag te zien heb je het nodig... ;-)

Het beste antwoord

Verkeerd getypte zinnen? Bedoel je daarmee met de nadruk op typen, ofwel een programma die je typefouten automatisch corrigeert?
Dat bestaat in zekere zin al in een tekstverwerkings-programma als Word. Foutief gespelde woorden worden met rood onderstreept en grammatica suggesties met groen.
Dat werkt redelijk goed maar niet perfect, taal is te dynamisch om te vangen in een tekstverwerkingsprogramma.
Daarnaast heb je het hier, neem ik aan, over het Nederlands. Als zo'n programma al zou bestaan dan zou hij niet zo snel in het Nederlands te verkrijgen zijn omdat we een relatief klein taalgebied hebben en het daardoor niet rendabel is om dit op onze taal toe te passen.

Ik denk serieus dat je nog het meest hebt aan een goede typecursus. Goed blind kunnen typen is een vaardigheid waar je heel veel plezier aan kunt beleven, je bespaard er massa's tijd mee en een zin die in een keer correct getypt is behoeft geen verbeteringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan blind type, maar soms ziet de tekst er raar uit. Als ik het zelf zie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er raar uit? Bedoel je qua grammatica of qua zinsopbouw? Of is het gewoon een gevoel?
Dan heb je nog het meest aan een leesmaatje. Gewoon even iemand de tekst laten lezen en opmerkingen laten plaatsen. Vooral als je externe brieven of memo's hebt of als je een stuk tekst gaat publiceren is dat onmisbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je tekst 'ziet er raar uit'. Oh, dan heb je waarschijnlijk problemen met de oog-handcoördinatie. Dan is zo'n programma maar een doekje voor het bloeden.
Wat je kan doen, is 10 minuten per dag trainen in foutloos typen. Elke dag. Je neemt een tekst, en heel langzaam stuur je letter voor letter naar je vingers. Dus heel bewust; het gaat erom dat je de baas bent over je vingers. Je zult zien, dat je na enkele weken al beter typt en na een paar maanden zo goed typt, dat je vergeten bent dat het ooit anders was. Succes!

Andere antwoorden (3)

word kwestie van instellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op bijv google chrome kan je dat oook toepassen hoef je niet alles te plakken van en naar word ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Word kun je ook syntaxis controleren, maar dat gaat erg slecht. Je moet je verstand er bij blijven gebruiken.

Grammatica-controle is erg moeilijk, omdat taal veel flexibeler is dan nu nog met computers en analysetechnieken aangepakt kan worden.

Er was laatst met veel bombarie een programma aangekondigd, dat bepaalde fouten kan herkennen. Zie bron.

Misschien heb je daar iets aan. Maar misschien moet je iets anders verzinnen: samenwerken met een goede vriend(in).