ik wil van mijn hotmail af, hoe werkt dat?

Manon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil mijn hotmail account verwijderen. Zonder
> mijn wachtwoord. Ik kan er niet meer achterkomen
> wat mijn wachtwoord is!! en daarom wil ik hem
> verwijderen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
10.5K

Antwoorden (6)

Als je niet meer in kan loggen, kan je het account niet verwijderen.

Je wachtwoord kan je volgens mij op twee manieren achterhalen.

Optie 1:
Je kunt je wachtwoord achterhalen door bij het openen van een account een geheim antwoord in te stellen.
Als je dan je wachtwoord kwijt bent, moet je een vraag beantwoorden met dat geheime antwoord
Bijvoorbeeld; wat is de meisjesnaam van je moeder?
Het woord of de naam die je daar hebt ingevuld is dan de sleutel om een nieuw wachtwoord te kunnen instellen.

Optie 2:
Door bij het openen van het account een ander emailadres op te geven. Als je het wachtwoord dan kwijt bent, kan er een link naar dat andere emailadres gestuurd worden, waarmee je jouw hotmail email weer kan activeren.

Volgens mij is er geen andere mogelijkheid om achter je wachtwoord te komen of een ander wachtwoord in te stellen. Je moet je hotmailaccount als verloren beschouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je niet meer achter je wachtwoord komen kunt dan kun je een mail naar de helpdesk sturen en proberen of zij een check willen doen of dit account inderdaad van jouw is .

Een denkbaar scenario : Ze kunnen een mail sturen naar je hotmail adres en de rechtmatige account houder (jij dus ) vragen of deze hierop zou willen reageren .. indien er geen reactie komt kunnen ze mogelijk daarna (na een bepaalde tijd ) je account verwijderen . Misschien werkt het .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Hotmail account kun je niet zomaar verwijderen, ook al heb je een wachtwoord. Bij Hotmail verdwijnt je account vanzelf als je een bepaalde periode niet meer inlogt (volgens mij iets van zes maanden, maar weet dat niet zeker). Je komt er dus niet zomaar vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoef je toch niet te verwijderen ,gewoon niet meer gebruiken gaat de account vanzelf weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je Hotmail account wordt inactief als je je gedurende 30 dagen of de eerste 10 dagen nadat je je hebt aangemeld voor een account, niet aanmeldt. Wanneer een account inactief wordt, worden alle berichten, mappen en contactpersonen verwijderd. De accountnaam blijft wel behouden. Als de account nog 90 dagen inactief blijft, wordt de accountnaam permanent verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij wel erg snel (je zou even een maandje op vakantie gaan), even gezocht: "Een gratis Windows Live Hotmail-account wordt inactief als u zich gedurende 120 dagen, of in de eerste 10 dagen nadat u zich heeft aangemeld voor een account, niet aanmeldt. Wanneer een account inactief is, worden alle berichten, mappen en contactpersonen verwijderd. Inkomende berichten wordt teruggestuurd naar de afzender. De accountnaam blijft wel behouden. Als deze nog eens 90 dagen inactief blijft, wordt deze mogelijk definitief verwijderd. Als u uw Windows Live ID 365 dagen niet gebruikt, kan uw Windows Live ID permanent worden verwijderd." Bron:
http://help.live.com/help.aspx?project=mailclassic&market=nl-nl&querytype=topic&query=wl_mail_proc_closeacct.htm
1) Maak eerst een nieuw emailadres aan (bv een nieuw Gmail account) zodat je een antwoord van Microsoft kunt verachten.

2) Ga dan naar deze link:
https://support.live.com/eform.aspx?productKey=wlcom&ct=eformts&scrx=1 . Vul de informatie in

3) Microsoft zal je een mail terugsturen met de vraag enkele belangrijke gegevens van je vergeten hotmail account (wachtwoord) op te geven, zoals : welke emailadressen hebben naar jouw hotmail account al eens een mailtje gestuurd (dus geef de lijst van emails van je vrienden), ...

Dus ze gaan na of jij wel de echte eigenaar van het vergeten wachtwoord-account bent, en daarna sturen ze weer een mail met de mogelijkheid je paswoord aan te passen.

4) Daarna kan je account verwijderen:
Uw account sluiten

Als u uw account sluit, worden uw geregistreerde gegevens (Dit zijn gegevens die u heeft opgegeven bij Windows Live, waaronder uw e-mailadres en wachtwoord.) en uw referenties (Unieke aanmeldgegevens die u gebruikt om toegang te krijgen tot beperkt toegankelijke bronnen, zoals websites en services. Voor Windows Live bestaan uw referenties uit uw e-mailadres en wachtwoord. Maar dit kan ook het nummer van een mobiele telefoon en een pincode, een smartcard of beveiligingssleutel zijn.) verwijderd. Hetzelfde geldt voor uw lijst met contactpersonen voor Messenger en voor uw Windows Live-contactpersonen. U kunt zich dan niet meer aanmelden bij de sites en services van Windows Live.
Uw Windows Live-account sluiten:

1. Ga naar de Accountoverzichtspagina.
2. Klik op de navigatiebalk op Instellingen.
3. Klik onder Algemene taken op Uw account sluiten.
4. Controleer of de juiste Windows Live ID-gebruikersnaam wordt getoond, typ uw wachtwoord en klik vervolgens op Ja.

Belangrijk

* Als u een account van een kind beheert, worden de toestemmingen die u het kind heeft gegeven ingetrokken als u uw account sluit.
* Als het account dat u wilt sluiten, is gekoppeld aan Premium-services (Dit zijn services waarvoor u moet betalen, zoals Live Mail Plus. U moet hiervoor een abonnement nemen en een factureringsrelatie tot stand brengen met Microsoft.) of een Windows Live Mail-account, moet u de abonnementen voor de afzonderlijke services eerst opzeggen en moet u het Windows Live Mail-account sluiten voordat u uw Windows Live ID-account sluit.
* Sommige van uw gegevens worden niet verwijderd. Zie de Belangrijkste punten uit de online privacyverklaring van Microsoft voor meer informatie over dit onderwerp.