Heb gestolen begraafplaats attributen gevonden. Zoek databank met gestolen (brons) begraafplaats attributen. Duitse en Belgische sites zeer welkom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
bamibal
12 jaar geleden
Hoe weet je dat ze gestolen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wou ik ook vragen
anneliez
12 jaar geleden
Waarom niet gewoon naar politiebureau?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Bam, eerder had ik de vraag ook gesteld en er wat extra uitleg bij gegeven. Maar je hebt altijd elementen op GV die de boel willen ridiculiseren en daarom heb ik nu toelichting weggelaten. Maar, om op je vraag terug te komen: Theoretisch heb je gelijk. Kan ook van verzamelaar zijn. Of eerlijk gekocht. Maar ik weet beter. Het zou hetzelfde zijn wanneer jij een zorgvuldig verborgen schilderij vindt in een sloopauto in een weiland. Of een vuilniszak met kostbare schilderijen in bossage. De politie reageerde zeer traag en amateuristisch. Die wilde de boel gewoon met een auto ophalen. Ja, dat kon ik zelf natuurlijk ook wel! Ik hield de 'schat' een paar dagen in de gaten en concludeerde dat ik met profi's te maken had. Toen ik merkte dat er aan de buit gerommeld werd terwijl ik in de buurt was - heel grote kans door de daders zelf - heb ik 112 gebeld. Die stelde onnodige en domme vragen. Door dat onnodige oponthoud - heel kostbare SECONDEN !!!! - zijn de daders - met buit - ontkomen.... Erg frustrerend. Daarom ben ik zelf op internet aan 't rechercheren. Gaat om zeer recente, grote diefstal. Mogelijk is er zelfs nog geen aangifte gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, soldaat Boem, ik bel tegenwoordig vaker de KMAR. Die pakken sneller door en stellen geen domme vragen. Overigens waren die bij bovenstaande melding als eerste ter plaatse; Hadden toevallig op de radio meegeluisterd....
En de volgende keer breek ik het gesprek na de melding via 112 gewoon zelf direct af. Dit werkt niet.

Antwoorden (2)

Via http://www.begraafplaats.nl/ kun je in contact komen met de branchorganisatie. Zij zullen je zeker verder kunnen helpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon melden bij de politie. Er wordt bijna altijd aangifte gedaan van grafschennis, kunnen zij ook gaan zoeken.