Hoe kan ik een automatische uploader maken voor mijn site

Ik heb met google sites een site gemaakt. Ik wil een groote site hier van maken, met een gemakkelijke uploader. http://www.gtaimages.nl.ae/, hoe maak of voeg ik een makkelijke uploader in, bijv. een automatische? nu moet je nog mij mailen kijk maar op de site en klik maar op uploaden.

Toegevoegd na 35 seconden:
https://sites.google.com/site/gta3imgs/ is de google site.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Door een uploadscript toe te voegen aan de website. Ik weet niet of "Google sites" dat beschikbaar stelt aan gebruikers. Normaal gebruik je een HTML-formulier + bijv. een PHP-script wat de volgende basis taken doet:

Formulier in webpagina:
1. bezoeker vult gegevens in (emailadres, omschrijving file etc..)

2. De file wordt geselekteerd d.m.v. bladerfunctie op computer van bezoeker.

Script op webserver:
3. De aangeboden gegevens uit het formulier worden verwerkt + de ge-uploade file kopieeren naar een bepaalde locatie op de webserver (+ evt. database bijwerken, bij grote websites)

4. Evt. aanvullend werk (thumbnail maken op webpagina oid)

5. Afwerking: webmaster bericht sturen van nieuwe upload of bezoeker meedelen dat e.e.a goed gelukt is, bedankje oid..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dat formulier, hoe kom ik daaraan? als ik een html basis heb, kan ik die bewerken, maar ik kan niet zomaar ff die html bedenken... dus is er misschien een site met uitleg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een formulier maak je met gewone HTML-code.
Bijna elke website waar je iets moet intypen voor verdere verwerking gebruikt dat. Bijv. op DEZE website, bovenaan de pagina, bij "stel je vraag", is een formulier. En even googlen op woorden "formulier" "upload" brengt ook genoeg info en voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hele traject als voorbeeld:
http://www.sitemasters.be/tutorials/1/1/105/PHP/Uploaden_van_bestanden
Waarom maak je niet een website op www.socialparadox.com of www.socialparody.com, je hebt dan een soort van 'social network' á la Hyves. Het leuke van een site op SP is dat je allerlei onderdelen krijgt, zoals foto's, video's groepen, er zit standaard een messenger ingebouwd en nog veel meer en het is geheel te stylen met CSS, echt heel erg leuk!

Je kunt foto's en video's direct uploaden en je hebt geen script nodig. Want alles zit standaard ingebouwd!

Heb je vragen, ik heb er zelf ook een site, dus...