Het internet is het digitale netwerk waarop de meeste computers aangesloten zijn. Daarbij moet je denken aan de kabels, de glasvezels, de netwerkapparatuur, de communicatiesatellieten.

Daar kun je van alles overheen sturen. Www is een toepassing die daar gebruik van maakt. E-mail gaat ook over het internet en dat is geen www. Ook internettelefonie (bv. Skype) is geen www. En zo zijn er nog heel wat te noemen.
Www is alleen maar de manier om webpagina's via links met elkaar te koppelen. Al wordt www vaak HET internet genoemd maar dat is eigenlijk fout.

Dus: internet is het fysieke netwerk en www is één van de toepassingen die je er overheen stuurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

WWW, oftewel World Wide Web, is een stukje van het internet. Het internet is een wereldwijde netwerk is die miljoenen computers met elkaar verbindt, denk aan hardware, routers, kabels, computers enz. De WWW is een grote verzameling van pagina's van informatie die je met een simpele muisklik kan bekijken. Het draait op het internet via het zogenoemde HTTP protocol.

Zie het als dit: Europa is het Internet en Nederland de WWW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WorldWideWeb (WWW) is een site op Internet. Internet is een netwerk van miljoenen WWW's. Eigenlijk is een WEBsite een web vol met informatie, en het Internet een web vol met websites.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou kunnen zeggen dat internet de verbinding tussen de wereldwijde communicatiemiddelen is en t www een van de soorten communicatie talen is. de informatie die verstuurd wordt is hetzelfde alleen in verschillende formats. schrijf ik dit bv in t chinees dan begrijp je t waarsch niet...