Beschermd surfen?

Hoe kan je beschermd surfen over het internet, zodat niet iedereen meteen weet hoe je heet en wie je bent.
Gebruik: als ze pirate bay voor nederlandse bezoekers gaan afluisten en ik zou daar toch heen willen gaan lijkt mij een goed verduidelijkend voorbeeld
Ik heb een tweetal hide-ip prgramma's gedownload, maar die verstoren mijn gehele computer. Google werkt niet meer goed en veel meer ellende.
Heft iemand ERVARING met een goedwerkende oplossing.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb wel eens gehoord dat de nieuwere crowsers een privacy-knop zouden hebben. Is jullie daar iets van bekend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, als ik jou was zou ik mijn pc even scannen op virussen, spyware etc., zomaar iets van internet downloaden dat je privacy belooft, kan vervelende gevolgen hebben.

Het beste antwoord

Dit ligt heel erg aan hoeveel moeite jij wilt doen om anoniem te zijn, en hoeveel moeite de ander wil doen om je toch op te sporen. Als je echt zeker wilt zijn, kun je er beter van uitgaan dat er niet zoiets bestaat als anonimiteit op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de lijstjes ziet van gevaren die je via internet bedreigen, dan hoop ik dat je ongelijk hebt.

Andere antwoorden (4)

Ik ken TOR (The Onion Ring) - zie Bronnen.

TOR zorgt voor anonimiteit. Je gaat het Internet op via een aantal steeds wisselende servers. Het land waarvandaan je een site (Pirate Bay bijvoorbeeld) benadert, is dan het land van de laatste server in de keten.

Door al die servers wordt jouw gegevensstroom anoniem gemaakt, niet meer traceerbaar naar jou.

Je moet er natuurlijk zelf nog voor zorgen dat je niet je naam, adres en emailadres verstuurt, want dan is je anonimiteit meteen weg.

Voordeel van TOR is dat je per verbinding kunt kiezen of je "gewoon" direct het Internet op gaat (zonder TOR), of dat je TOR gebruikt.

Ik heb TOR zelf even geprobeerd. Mijn ervaring is dat het een heel trage verbinding geeft, en dat het moeilijk te bedienen is. Alle reviews over de kwaliteit van de anonimisering zijn wel heel positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks, maar wat ik al zei: er zijn een aantal programma's die voor een redelijk bedrag te koop zijn, maar degene die ik heb geprobeerd brachten mijn pc om zeep, ondanks de positieve reviews. Daarom graag een reactie van iemand die er ervaring mee heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dus wel enige ervaring met TOR. Zie mijn laatste alinea. Mijn ervaring was echter wel zodanig dat ik het te lastig vond om het te gebruiken. Ik heb het al snel weer gedeïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks, maar wat ik al zei: er zijn een aantal programma's die voor een redelijk bedrag te koop zijn, maar degene die ik heb geprobeerd brachten mijn pc om zeep, ondanks de positieve reviews. Daarom graag een reactie van iemand die er ervaring mee heeft.
Er is een gratis programma op internet te vinden die je ip-adres niet laat zien als je anoniem wilt surfen. Ik las deze tip in ComputerIdee en het schijnt echt te werken.

www.hidemyip.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid Firefox (3.5) met twee interassante add-ons.
CookieSafe, om cookies (selectief) te blokkeren.
FoxyProxy, om vanaf een ander IP adres te surfen waardoor het lijkt dat ik bijvoorbeeld in Angola zit.

De nieuwere browsers (FX 3.5 en IE8.0) blokkeren over het algemeen alleen je cookies en zorgen dat er geen surfgeschiedenis wordt opgeslagen.
Zij doen niets om jouw IP adres te maskeren.

Via http://whatismyipaddress.com/ kan je eventueel kijken waar internet denkt dat jij je bevindt aan de hand van je IP adres (inclusief een kaartje).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is vooral, denk ik, dat Gmail jouw ipadres in zijn cookies opslaat, waardoor hij de volgende keer weer zijn nek breekt. Ik jouw advies morgen uitzoeken en je hoort van mij. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry dat ik gisteravond bij het voetballen tegen Engeland een fout maakte. :-)))