Waarom is mijn Skype verbinding slecht?

Beste leden,

Ik heb sinds kort Skype aangemaakt.
Ik heb ook een maand geleden een nieuwe laptop gekocht, dell inspiron 17r met 2e generatie icore processor. Dit is dus een aardig snelle laptop. Mijn internetverbinding is draadloos, ik heb een downloadsnelheid van 15,3 mb/ per sec en een upload snelheid van 3,1 mb/ per sec. Maar toch heb ik nog problemen als ik naar iemand bel op Skype. Het geluid valt namelijk soms weg en met videobellen erbij loopt het helemaal vast. Als ik een normale Skype test doe voor de verbinding staat er dat ik een sterke verbinding heb. Op het moment dat ik begin te bellen staat er dat ik een trage verbinding heb. Hoe kan dit zo zijn? Alvast bedankt.

Mvg,
Liam Mulder

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Haper jij of de andere kant? Heb je dit bij meerdere personen?

Het probleem kan namelijk ook bij een ander liggen.
Het grootste probleem van haperen is een hoge ping/lag.

kan je even een speedtest uitvoeren en vertellen wat je ping is?

http://speedtest.ziggo.nl

Je moet dus eerst zien uit te vinden of het probleem wel bij jou ligt Daarna kan ik je verder helpen.

Het kan trouwens ook aan je skype versie liggen.

Uninstall je huidige versie en probeer een oudere versie en kijk of je het probleem nog steeds hebt. Zo niet moet je wachten totdat skype met een nieuwere versie komt waarbij het probleem is verholpen.

http://www.oldversion.com/Skype.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is de verbinding van de persoon die belt wel erg slecht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook vaak, heel irritant, maar inderdaad, wat die anderen zeggen, ligt het aan jouw kant of die van de ander?
Je kan ook de verbindingssnelheid tussen jullie testen tijdens het bellen, probeer dat anders eens. Verder zou ik het niet weten...
Bronnen: