Kun je als je 16 bent gewoon internetbankieren met abn amro?

Mijn betaalrekening hangt onder die van mijn moeder, maar ik wil gewoon helemaal onafhankelijk zelf kunnen bankieren, kan dit? Zoja hoe? Ik heb al een keer op die site aangevraagd, en wel alle informatie opgestuurd, maar ik krijg niks meer terug. Volgens mijn moeder(die niet wilt dat ik zelf bij mijn geld kan) kan het gewoon niet, maar ik geloof haar niet, want een vriend van me kan ook gewoon zo internetbankieren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Antwoorden (2)

Jammer dat je moeder je niet wat meer zelfstandigheid gunt wat betreft bankzaken. Jij kunt zelf ook internetbankieren aanvragen via de site van ABN Amro, wat je dan bij de hand moet hebben is je betaalpas. Hiermee kun je stap voor stap je eigen inlogcodes aanvragen en met je legitimatie je internetactiveringscode ophalen bij het kantoor.
Op deze link kun je het zelf aanvragen;
https://www.abnamro.nl/nl/prive/slimbankieren/internetbankieren/f_aanvragen.html

Helaas kan je moeder wel blijven inzien wat jij zoal doet op je rekening.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als de post van de bank niet aankomt heb ik het idee dat jouw moeder dit onderschept. Kun je ook een gesprek met je vader aangaan hierover of heeft je moeder het alleen voor het zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, nou ik denk dat me moeder gewoon die enveloppe heeft weggegooid, toen ze hem eigenlijk op de bus zou doen. Is niet heel erg dat ze mee kan kijken, zolang ik zelf maar kan kopen wat ik wil... Thanks zal morgen even langs gaan bij de bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouders zijn gescheiden, en ik hang onder mijn moeder, erg irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou evt het adres kunnen veranderen naar je vader zijn adres. Maar dan zou je daar ook weer gezeur over kunnen krijgen met je moeder. Maak het in ieder geval bespreekbaar bij je vader ook, misschien kan hij een goed woordje voor je doen.
voor de bank ben je pas op je 18de volwassen...
en betreft de afschriften:
dit gaat tegenwoordig allemaal via internet, waar jij dus niet bij kan komen...
om afschriften te ontvangen, zal je naar de bank toe moeten, om dit aan te vragen ;)