Kan ik een goede provider voor digitale televisie krijgen terwijl ik internet en bellen heb van een andere provider?

Op dit moment heb ik thuis "digitenne" / "internet & bellen" van kpn. Ik ben alleen niet tevreden over het internet (te langzaam door overbeveiliging) en wil ook graag van digitenne af (veel storing en signaalverlies). Maar er is een probleem:

Ik wil graag overstappen naar internet van Tele2, maar voor mijn regio is alleen het "internet & bellen" pakket beschikbaar. TV van Tele2 is dus geen optie. Nu is mijn vraag dus; wat raden jullie aan als ik Tele2 als internetprovider neem maar toch digitale tv wil?

Ik woon in Oost-Gelderland (Achterhoek), dus in mijn dorp zijn de opties vrij beperkt.

P.S. UPC is geen optie aangezien ik hele slechte ervaringen heb met de klantenservice.

Ik hoop dat jullie mij een goede oplossing voor dit probleem kunnen geven, aangezien ik niet van plan ben "de gok te wagen" en ik vrij weinig heb gevonden met mijn andere pogingen.

Met vriendelijke groet,
Luc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Wij hebben Canal Digitaal voor onze hd tv. Daarnaast hebben we internet van Telfort. Daarbij kan je het bellen afsluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja ik vraag me af
Wat je bedoeld met, te traag door overbeveiliging ?

Daar kun je wat aan doen ?
gewoon minder straks zetten
Wat is je maximale snelheid nu ?
doe eens een speedtest ?

www.speedtest.net

Mijn ervaring is dat het eigenlijk niet uitmaakt bij welke adsl provider je zit als de snelheid beperkt is.
komt dat oor de afstand tot de centrale. Ze gebruiken toch allemaal hetzelfde netwerk van dus een andere provider zal via dezelfde weg komen.

Wat dat betreft ben je misschien toch beter af met upc
dat probleem is minder ?

regel is: als de ene adsl provider traag is zul je hetzelfde probleem ook met ander providers hebben.
simpelweg omdat je blijkbaar erg ver van de centrale woont.
dus overstappen ter wille van de snelheid heeft dan weinig zin ,alleen als je meer snelheid krijgt voor minder geld.

De keuze wordt dan kabel of blijven bij adsl.

dus of het volledig pakket van kpn met tv

of upc met internet en bellen en digitale tv

ik zou toch eerst eens die overbeveliging er af halen wat dat wordt niet verzorgt door de provide rmaar door je zelf
en die dienst virus/firewall protectie van je provider heb je echt niet nodig dus dat kan je je zowieso besparen als ze er nog geld voor vragen.
en als is het gratis, je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken
de firewall van windows vind ik meer dan genoeg
en de virus scanner van microsoft is ook prima .
capthavoc
12 jaar geleden
Bij providers die leveren over de kabel is tv en internet altijd samen. Dus je hebt daar geen keuze. Bij adsl wel dus.