Hoe kan ik een link uit google verwijderen? Zodat deze niet meer in google verschijnt?

Deze link loopt namelijk dood. Pagina bestaat niet of link is verkeerd. Het gaat om mijn eigen website.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Maak een .htaccess file aan op je server, en neem daar de verwijderde pagina in op. Het beste maak je een permanent redirect aan, oftewel: Je wijst ze door naar een nieuwe pagina (bv je home page) zodat je wel de bezoekers houdt.

htaccess commando:

redirect 301 {De pagina is weg}

/old/old.htm {De oude pagina}

http://www.you.com/new.htm {De vervangende pagina}

Toegevoegd na 31 seconden:
overigens: In google zal dit ook tot een aanpassing leiden, dat de pagina in hun index verandert wordt.

Toegevoegd na 18 minuten:
====
Het hulpprogramma van google voor het verwijderen van URL's is ontworpen voor URL's die snel moeten worden verwijderd, zoals URL's voor pagina's waarop per ongeluk vertrouwelijke gegevens worden vrijgegeven. Als u uw site recent heeft gewijzigd, zullen de crawlers van Google deze wijzigingen registreren wanneer ze de URL's van uw site opnieuw crawlen. De verouderde pagina's worden daarmee in de loop der tijd automatisch uit onze zoekresultaten verwijderd. U hoeft hiervoor geen onmiddellijke verwijdering van uw pagina's aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan moet je contact opnemen met google en daar je verhaal doen.Alleen die mensen kunnen een link verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, kun je zelf ook. Tis ingewikkekd, maar siska beschrijft t.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je moet contact opzoeken met de website, meer kun je niet doen! succes
Als u de eigenaar van de site bent, kunt u dit verifiëren in de Webmasterhulpprogramma's van Google en het hulpprogramma voor het verwijderen van URL's gebruiken om een volledige directory te verwijderen uit de zoekresultaten van Google.

Het vraagt wel wat zoekwerk en je moet het stap voor stap volgen:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=nl&answer=164734
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als pagina niet bestaat, zorg en dan zelf voor dat ie wel bestaat middels een redirect:
- via htaccess (zie antwoord Jelle)

Toegevoegd na 13 minuten:
Of:
- via html redirect:
plaats de volgende pagina op de plek van de niet bestaande pagina op je website (vervang "dejuistepagina.html" hieronder uiteraard door de pagina waar de bezoeker naartoe moet):

Dode links verdwijnen vanzelf uit Google. Door zelf te zorgen dat ze niet voorkomen (zoals beschreven hierboven) zullen ze des te sneller verdwijnen (redirection is tevens instructie voor Google dat een pagina verplaatst is)

NB
Als je bekend bent met PHP kun je ook hetzelfde resultaat bereiken met een zgn header-redirect.