Hoe werkt de internetwolk? Dat ik de goede verbinding krijg als ik zomaar naar een http:// adres ga.

Ik snap niet hoe het kan dat alles met elkaar in verbinding staat en dat alles ook zo elkaar kan vinden in een systeem met miljoenen dan niet misschien wel een miljard computers.

Een telefoon snap ik nog, maar internet....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er is een heel handig systeem genaamd de Domain Name System (ofwel DNS). Wanneer je iets in typt in je browser vraagt je computer aan deze server naar welk IP hij moet verbinden. Maar de computer heeft natuurlijk geen idee waar elk IP zich bevind.

De routers zijn hier de oplossing van. Je hebt er vast eentje thuis staan. Deze zorgt er voor dat alle informatie die thuis binnenkomt, naar de goeie computer wordt gestuurd.

Wanneer informatie binnenkomt bij een router, zal hij kijken waar deze informatie naar toe moet. Als de router het IP adres kent, toppie, dan wordt de informatie de goeie richting op gestuurd. Als hij het IP adres niet kent, stuurt hij hem dieper in het systeem, naar een router die "meer weet".

Alle routers staan met elkaar in verbinding. Zo heb je een regionale router, deze weet in welk interval een IP adres ligt. Deze stuurt de informatie naar een router lager, welke "gedetailleerdere" informatie heeft over het IP adres. De informatie wordt zo doorgestuurd totdat het de juiste PC heeft bereikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

lol verwacht geen uitleg want dait is niet te doen
maar probeer maar eens te zoeken op de geschiedenis van internet
capthavoc
12 jaar geleden
Het internet of de internetwolk kan je vergelijken met de echte wereld, alle bedrijven en of particulieren (Internet sites en/of mailadressen) hebben een eigen uniek adres. Zolang je het juiste adres weet, kan je de route er naar toe vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de hele wereld zijn zogenaamde routers. Die staan met elkaar in verbinding net zoals de verbinding van je telefoon. Om een site te vinden typ jij het adres in van de goede router.