Hoe zet je muziek op youtube en waar vind ik mooie afbeeldingen ervoor?

Graag gemakkelijke uitleg, ben niet zo'n computerfreak :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

In plaats van Windows Movie Maker kun je ook DVD Slideshow GUI gebruiken. Da's ook een gratis programma waarmee je filmpjes kunt maken door foto's achter elkaar te zetten. Daar kun je dan ook muziek aan toevoegen.

Waar je mooie afbeeldingen vindt dat ligt er een beetje aan wat voor soort afbeeldingen je zoekt. Tik bijvoorbeeld bij Google Images eens een zoekterm in van wat voor soort afbeelding je zoekt en zie wat je terug krijgt. Ook kun je bij Google Images aangeven hoe groot die afbeelding moet zijn. Des te groter de afbeelding (qua formaat / resolutie), des te beter het resultaat doorgaans is.

Wel moet je altijd een beetje letten op eventueel auteursrecht. Via Google Images kun je wel afbeeldingen vinden, maar dat betekent nog niet dat je alles wat je daar vindt ook mag gebruiken. Wel kan het helpen als je de bron waar je de afbeelding hebt gevonden bij het filmpje op YouTube vermeld. Dan geef je nog wat credits terug aan de website waar je die afbeelding vandaan hebt. Dat is dan wel zo netjes. Al helpt dat niet tegen elk soort claim. Zo kan bijvoorbeeld het logo van een band beschermd zijn of misschien wel de albumhoes of de foto's van een optreden die je op een website hebt gevonden. Maar goed, soms moet je ook iets durven gebruiken en dan hoor je vanzelf of iemand daar een probleem mee heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met windows moviemaker plaats je en paar foto,s achter elkaar muziek op het andere spoor wat passen en meten voor mooie overgangen
en film maken en uploaden naar youtube
succes
capthavoc