Hoe kan je bij een wifi netwerk gebruikersnamen en wachtwoorden instellen met de tijd enzo erbi?.

Net zoals je in een hotel zit dan kan je inloggen bij wifi en dan ga je naar je browser en dan kan je gebruikersnaam en wachtwoord daar invullen en dan zien hoelang je al internet enzo!.

Toegevoegd na 34 seconden:
Ohja en nog bij voorbaat bedankt he!.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Dat kan niet bij iedere router. De "gewone" routers kunnen het niet, dus dan moet je of andere firmware zoeken (als die er is) of een andere router kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heet zoiets dan? Want je kan wel zoeken op "andere firmware sitecom router" maar daar kom je ook niet ver mee.
Ik vind dit wel interessant. Hoe doe je zoiets dan? Dat als je inlogt op de router, je doorgestuurd word naar een webpage waar je in MOET loggen, anders kun je daar niet weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat over apparatuur waar de gewone thuisgebruiker niet al te veel aan heeft en wat ook erg duur is. Een voorbeeld van deze manier van draadloos Internet vindt je bij hotspots.
KPN gebruikt het met authenticatie (dat je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebt) hierbij vraagt de ontvangende accesspoint (het apparaat wat het signaal verzendt en ontvangt) als hij merkt dat je verbinding wilt maken om een gebruikersnaam en wachtwoord (Dit wordt weergeven in vorm van een webpagina, welke door een (web)server, gekoppeld aan het accesspoint naar jou toe wordt gestuurd). Typ je deze gegevens in en verzend je deze, ontvangt dit accesspoint je gegevens en zal deze weer doorgeven aan een (verificatie)server (vaak grote computer die meerdere taken heeft / kan) welke opzoekt of jij bekend bent / of de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord correct is.
Bij Mcdonald's is er gratis Internet, maar moet je wel hun pagina met voorwaarden accepteren.
In dit geval maak je dus verbinding met hun accesspoint en wil je een willekeurige webpagina opvragen. Voordat je verzoek wordt doorgegeven zal er eerst de Mcdonald's pagina worden weergegeven door een server die de servicevoorwaarden toont en die jij dient te accepteren, voordat je verder gebruik kunt maken van het gratis Internet. Deze scenario's zijn niet beschikbaar op de standaard Netgear, Linksys, Sitecom enz routers. Hier zal meer echt Cisco apparatuur moeten worden gebruikt. Maar daarnaast is ook de software van belang en deze kan nog wel eens vele malen duurder zijn dan het accesspoint en een servertje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel degelijk open source firmwares voor consumentenrouters.
DD-WRT is een open source firmware die de functionaliteiten van je router uitbreidt. Op de site uit de bron kun je zoeken of er voor jouw router een firmware beschikbaar is. Daar vind je ook de download en hoe je de boel moet installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
normale routers zijn hier niet tot in staat. er zijn ticketsystemen en gateways beschikbaar op het internet. deze mensen kunnen je wel aan zo'n systeem helpen:
http://www.wificentre.nl/contacts