Ik wil een internetbedrijf beginnen

Wat moet ik dan gaan verkopen. en mag het al als je 13 bent.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je moet niks verkopen.

Maar je moet wel 18 zijn om je bij de KvK te kunnen inschrijven (tenzij je van de rechter zogenaamde "handlichting" hebt gekregen). Nog even wachten dus.

Kun je in de tussentijd mooi gaan bedenken *wat* je eigenlijk wilt gaan verkopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je mag als minderjarige gewoon een internetbedrijf beginnen.De minimum leeftijd om in te schrijven is uiteraard 18 jaar. Als je ouders je toestemming geven, mag je je ook onder deze leeftijd inschrijven, zélfs als je onder de 16 jaar bent.

De regel is dan dat je ouders je wel toestemming geven aan jou zodat jij transacties mag doen, kopen en verkopen dus. Zo laat je zien dat je handelingsbekwaam bent. Als je niet handelingsbekwaam bent, dan hebben je ouders een bepaalde periode de tijd om de rechtshandeling aan te vallen.

Daar zitten je klanten en leveranciers natuurlijk niet op te wachten. Je zult dus moeten zorgen dat je handelsbekwaam wordt en dat je dit aan je klanten en leveranciers kan laten zien

Er is ook een tweede alternatief om te laten zien dat je handelingsbekwaam bent:

Handlichting is het tweede alternatief. Dit kan vanaf je 16e jaar. Je gaat naar de rechtbank met je ouders. Je dient daarbij een verzoek in om je handelingsbekwaam te maken. Je betaalt griffiekosten en publiceert in landelijke bladen. Vanaf nu kun je met de beschikking van de rechtbank transacties doen

In elk geval moet je één van deze twee opties kiezen.

Je moet uiteraard ook een BTW nummer aanvragen voor de inkomstenbelasting en andere belastingsoorten. Dit kan je reagerelen bij de belastingdienst.

Ga naar de KVK voor een adviesgesprek zodat alles duidelijker is, voordat je écht besluit een internetbedrijf op te starten.