Lan(netwerkkabel)niet aangesloten?

vandaag nieuwe router aangesloten voor mijn laptop,sitecom 300nx2 wl-341.
router via meegeleverd kabeltje op upc modem aangesloten,kabel vanuit router naar pc.
Probleem is nu dat ik geen verbinding kan maken met internet in deze opstelling,netwerkbeheer geeft aan dat lan-netwerkkabel niet is aangesloten?
de laptop bekabeld aangesloten via de upc modem geeft wel verbinding,zelfde bij pc.
Wat doe ik fout of kan het probleem zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (6)

Het modem kan nog niet werken met de router, haal de stekker uit de modem en doe hem er na 10 seconden weer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft geen resultaat,heb ik al paar maal gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, normaal werkt dat...
Op je pc/laptop instellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staan dhcp aan in je router? anders geeft hij niet automatisch een ip adres aan je laptop en zal je nooit een verbind krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou kunnen dat router nog geinstalleerd moet worden? neem aan dat er een handleiding bij zit. kan natuurlijk altijd zijn dat er iets mis is met je router maar ik geloof dat je in elk geval n nieuwe netwerkverbinding moet maken. dacht niet dat t plug and play was zo... in elk geval zou je contact met je router moeten kunnen maken of je nu internet hebt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zitten er ledlampjes op de router en branden/knipperen die? Zoja beschrijf even wat er knippert. Als je zeker weten alles goed hebt aangesloten (modem op de blauwe ingang, pc/laptop op de gele ingang) en hij blijft aangeven dat er geen netwerkkabel aangesloten is dan lijkt het er op dat die router gewoon kapot is. Dit komt eens in de zoveel tijd voor en dan blijft er niks anders over dan even naar de winkel teruggaan. Oh en nog even een open deur intrappen maar weet je zeker dat er spanning op je router staat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U doet niks fout,als ik het zo lees,echter ik heb het gevoel,dat de standaarden van de laptop en die van deze router niet overeenkomen...de router heeft de standaard 802.n en de laptop mogelijk 802.11g. Het feit,dat de frequentie mogelijkheid niet bijzonder is - maximaal slechts 2,4 Ghz- doet daar verder niks toe. Doordat de standaarden niet overeen komen,houdt in dat het tevens geen optimale resultaten oplevert.
Gelukkig geeft U wel aan dat het bekabeld wel werkt,zodat U in het Router Menu nog eens kunt nakijken of DHCP enabled is opgegeven (iets,wat hier al eerder is genoemd) Als U toch in dat menu kunt komen. Zowel de modem als de router kan op die wijze worden benaderd,om mogelijk nog niet ingevoerde opties te benutten. De router heeft namelijk 2 ingebouwde antennes ( modern voor een router uit 2009 )
Om achter het adres te komen ,kunt U het volgende doen:

Start >>Uitvoeren>>cmd ( gevolgd door Enter in drukken)

Zwarte promptbox het volgende intypen ( hierná )

ipconfig

Op de regel Standaardgateway staat het adres,welke in de browser moet worden geplakt ( zonder http(s) )

Groet:Zoekertje