Het 4g netwerk?

Wat houdt 4g in?
En wanneer komt het in Nederland?
Want ik wil misschien in de toekomst een 4g mobieltje kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik denk dat het nog heel lang duurt voordat we dat in Nederland vinden, 3G dekking lukt de providers al lastig.

In de toekomst zal dus ook echt voorlopig nog wel toekomst blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar KPN in al gestart met het testen in amsterdam!! Maar idd wanneer dit voor elke consument beschikbaar zal zijn gok ik toch op 5 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er dan niet waar aan als je zelf zegt dat ik gelijk heb dat het nog niet in Nederland te vinden is? Kijk maar naar t-mobile, bijna nooit 3G dekking en dan wilde ze nu al overstappen? Zorg eerst dat 3G overal werkt.
IK zal U eerst laten lezen,wat 2G en 3G precies zijn :

De tweede generatie protocollen voor mobiele telefonie maken gebruik van digitale codering. GSM, D-AMPS (TDMA) en CDMA behoren tot deze tweede generatie. 2G-netwerken worden wereldwijd gebruikt. Deze protocollen bieden ondersteuning voor spraakverbindingen met een hoge bitsnelheid en een beperkte gegevensverbinding. Daarnaast bieden ze extra diensten zoals datacommunicatie, fax en sms. De meeste 2G-protocollen maken gebruik van verschillende niveaus van codering en bevinden zich op de volgende golflengten: 880-915 MHz, 925-960 MHz, 1710-1785 MHz en 1805-1880 MHz.

3G

Mobiele telefonieprotocollen van de derde generatie ondersteunen snellere gegevenssnelheden, gemeten in Mbps, en zijn bedoeld voor andere toepassingen dan spraak. 3g biedt ondersteuning voor toepassingen die erg veel bandbreedte vragen, zoals video´s, videogesprekken en volledige internettoegang. 3g/netwerken moeten draadloos gegevens kunnen versturen op een snelheid van 144 kilobits per seconde voor snel-bewegende gebruikers, 384 KBPS voor voetgangers en 2 megabits per seconde op een stationaire locatie.

Als ik het goed heb begrepen zal er op z'n vroegst pas volgend jaar een 4e generatie telefonie-protocollen,worden ontwikkeld. U zult dus nog geduldig moeten blijven.

Groet:Zoekertje