ik wil een eigen gemaakte website googelen maar dat lukt niet hoe kan ik die gaan googelen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Als je in Google de volgende zoekopdracht intypt, kan je controleren of Google je website al geïndexeerd heeft:

site:mijndomein.nl

Waarbij je uiteraard mijndomein.nl vervangt door je eigen domeinnaam.

Wat goed helpt voor een snelle en diepe indexering van je website, is links krijgen van andere websites. Je zou je website bijvoorbeeld aan kunnen melden bij de relevante startpagina / startkabel / ... pagina's.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

waarschijnlijk kent google je nog niet, de botjes struinen continu het web af op zoek naar nieuwe sites en veranderingen op bestaande sites, ze hebben die van jou eenvoudigweg nog niet gezien.
eventueel zou je google op de hoogte kunnen brengen van het bestaan van jouw site, dan komt er vanzelf een botje op bezoek en wordt je voortaan wel gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt even voordat zoekmachines zoals Google jouw pagina's vinden. Google struint continu het hele Internet af op zoek naar nieuwe pagina's, en naar wijzigingen van bestaande pagina's. Het kan best twee weken duren voordat Google bij jou langskomt.

Maar: Google struint het hele Internet af door links te volgen van de ene pagina naar de andere. Als er geen enkele pagina is die naar jouw pagina verwijst, zal Google je dus nooit tegenkomen.

In dat geval moet je Google erop wijzen dat jouw pagina's bestaan door zelf het URL aan Google door te geven. Zie Bron.

Het maakt ook uit *hoe* je je pagina's hebt gemaakt. Bestaan ze uit gewone tekst, eventueel met plaatjes? Dan kan een zoekmachine er iets mee. Bestaan je pagina's alleen uit plaatjes? Dan kan een zoekmachine er niets mee. Ook als het plaatjes zijn die tekst bevatten, dan zal het niet lukken - de zoekmachine zal een plaatje zien, dat er tekst in het plaatje zit zal de zoekmachine niet ontdekken.

Met Flash heb je hetzelfde probleem: zoekmachines hebben grote moeite met het verwerken van Flash-sites.

Om je zoekresultaten te verhogen (dus: hoger in de resultatenlijst te komen), kun je je eens verdiepen in dingen als meta-tags. Dan zit je wel op HTML-niveau te werken, en dat moet je maar net willen en kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er ook om waar je op googled.
Als je alleen op trefwoorden googled van waar je site over gaat, is er inderdaad niet veel kans dat je site direct bovenaan of uberhaupt op de eerste pagina's komt te staan.

Er bestaan wel middelen voor om je site meer plekken naar boven in Google te krijgen, ik weet hier de exacte term alleen niet meer voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google heeft een url upload pagina , klik even op de link en je bent er .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet je natuurlijk wel aanmelden bij zoekmachines en je moet tags in je script van je homepage plaatsen.
Tags wil zeggen dat dit zoeknamen zijn waarop een site als google zoekt. Dit kan zijn als voorbeeld: je naam van je homepage, je eigen naam, waarover het gaat enz enz.

natuurlijk is aanmelden op een zoekpagina wel een optie.
kijk anders op de site van anouk. heb ik ook veel aan gehad en zij wil graag helpen.

Succes