Mag een failliete provider je stilzwijgend overdragen naar een andere provider?

Stel, provider X gaat failliet en ze dragen je stilzwijgend (dus zonder kennisgeving) over aan provider X. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, je hebt helemaal gelijk... ik zat niet op te letten...

Antwoorden (2)

Nee dat mag niet.
Je moet altijd in kennis gesteld worden en als er aan de voorwaarden iets wijzigt mag je het contract ontbinden.

Overeenkomsten kunnen in sommige gevallen lang duren, bijvoorbeeld een lidmaatschap. Misschien wilt u de algemene voorwaarden intussen veranderen. Dat kan alleen als u dat in uw voorwaarden bepaald heeft. En omdat u als ondernemer een informatieplicht heeft, moet u de gewijzigde voorwaarden aan de consument toesturen. Een vermelding in de krant of de mededeling aan de consument dat de voorwaarden gewijzigd zijn, is niet voldoende. Als de nieuwe voorwaarden voor de consument nadelig zijn, kan hij deze afwijzen of de overeenkomst per direct ontbinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang dezelfde voorwaarden gehanteerd worden, mag het gewoon (zo langt je contract dus nog geldig is). Voorwaarde is wel dat jij van het goed/de dienst blijft genieten (dus bijft afnemen), en er nog een lopend contract is...

Toegevoegd na 20 uur:
Voor de duidelijkheid; stilzwijgend mag niet. Klant moet wel altijd op de hoogte gebracht worden. Zie die nuance nu pas eigenlijk.

Echter, zolang de service niet omlaag gaat, prijs hetzelfde blijft en de dienst voorgezet, kun je weinig doen. Je zit er gewoon nog steeds voor de resterende looptijd aan vast.