hoe zet je spelletjes op je site?

ik heb een website gemaakt en ik wil daar graag spelletjes op zetten.
alle spelletjessites hebben iets als je op het prentje drukt dat je op het spel komt.
hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (2)

Zijn vaak flashgames. Dit zijn .swf bestanden die op de Webserver moeten worden gezet zoals je ook met afbeeldingen doet. Via html kun de deze flashbestanden "embedden" met codes.

"Html flash embed" zijn goede kernwoorden voor Google voor een lading aan voorbeelden. (Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt voor elk spelletje een aparte pagina maken, waarop je dan het spelletje zet. De vorige antwoordgever geeft daar meer info over.

Je kunt ook een deel van de bron van anderen kopiëren of gebruik maken van de flash-bestanden van hen. Je kunt met gemak de .swf bestanden vinden door naar '.swf' te zoeken in hun bron en deze dan te gebruiken in je eigen site, maar het is vaak niet toegestaan om dit zonder toestemming te doen. Ik raad je dan ook aan om dit niet zonder te vragen te doen.

(vb: http://games.spele.nl/swf/1/1/1/0/5/1.swf )