Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

rabobank is gehackt maar de site is nog online? is het nog wel veilig om te internet bankieren?

ik hoorde net van mijn vriendin dat 1 of andere hacker een ddos aanval heeft uitgevoerd op de site van de rabobank.. wij zijn mensen die veel internet bankieren. en dus vroegen wij ons af of het wel veilig is om te internetbankieren? want de site is gewoon online alsof er niets aan de hand is.
dit bericht is waarschijnlijk bij sommige van jullie wel bekent. want het is zelfs op het journaal geweest.

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de antwoorden... me vriendin kan nu weer rustig ademhalen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
966

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ddos is enkel een aanval die ervoor zorgt dat de server overbeladen is. Dit betekent niet dat jouw gegevens in gevaar zijn.
Het ergste dat kan gebeuren is dat je wilt internetbankieren en je pagina niet meer bereikbaar is. Dan gaan je gegevens en of geld niet verloren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ik u was zou ik niet internet bankieren. Voor je het weet heeft de hacker misschien wel machtigingen over uw pinpas en uw geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het zelf voorlopig even niet. Al is hun manier van inloggen erg betrouwbaar en kunnen de hackers weinig met de codes die ze binnen krijgen. Alsnog zou ik er wel voorzichtig mee om gaan. Desnoods even bellen naar het hoofdkantoor of er al vorderingen zijn gemaakt en of het weer veilig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net even naar NOS gekeken maar het valt nog best allemaal mee!
je hoeft je eigen niet druk over te maken want de gegevens van de klanten zijn veilig kwam op NOS

oke veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding