hoe maak je een e-mailadres met met je voornaam@achternaam.nl

dus bijvoorbeeld pietje@janssen.nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
6.2K

Het beste antwoord

Het klopt allemaal wat hierboven staat, maar wat er niet bij staat, is dat je bij veel domeinhosts, ook alléén een domein kan kopen en registeren en deze kan parkeren, speciaal en alleen voor emailgebruik. Waarbij je een eigen inbox kan krijgen, of je stuurt het door naar een al bestaand emailadres.

Dat noem je emailhosting.

Wat je doet op zo'n site die dat aanbied: je vult je achternaam in, daarna krijg je een lijst te zien met domeinen die nog beschikbaar zijn. Want er zijn namelijk meer honden die Fikkie heten. Je kiest uit welke er nog vrij is. De rest volgt zich vanzelf uiteraard.

Natuurlijk wil je geen website, je wilt alleen emailhosting, dus lees goed wat er staat en wat je invult, voor je er aan vast zit!

Vervolgens kan je zoveel emailadressen maken de domeinnaam die jij hebt uitgekozen, zoveel als die jij wilt.

Dus als je domeinnaam "jansen.com" is, kan je vera@jansen.com maken. Alles vóór @jansen.com kan je geheel naar eigen stijl en smaak aanpassen.

Of zoveel als staat aangegeven bij de provider die ze aanbiedt.

Voorbeelden van emailhosts zijn:

http://www.your-webhost.nl/e-mail-hosting/e-mail_accounts_controlpanel.php

http://www.domein-direct.nl/

http://www.mijndomein.nl/

http://www.sylconia.nl/emailhosting.html

Toegevoegd na 3 uur:
je vult je achternaam in, als je moet invullen hoe je domein moet heten, want die moet je dus wél aanvragen, alleen is het in dit geval alleen voor emailhosting en niet voor een website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een domeinnaam hebt bv www.jansen.nl kun je hierbij email adressen maken, info@jansen.nl of pietje@jansen.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
De domeinnaam is hier jansen.nl, zonder www.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euh, dit maakt niet uit of je dr www voor zet. De meeste websites werken inderdaad ook zonder dat je er www. voorzet, dit kan de webmaster instellen. En jansen of janssen was geloof ik een voorbeeld
rose
13 jaar geleden
Het mag dan voor de url niet uitmaken, MrT, maar www is geen onderdeel van de domeinnaam. Een url bestaat meestal uit een host-gedeelte en een domein gedeelte, waarbij het host-gedeelte de specifieke (evt. virtuele) computer (host) in het domein (op het netwerk) aanduidt. In jouw voorbeeld is jansen.nl het domein en www de host.
Door het domein janssen.nl te claimen als jouw webruimte / website. Daar kun je dan zoveel emailadressen aanhangen als je wilt die @janssen.nl zijn.

Jammer genoeg bestaat het domein al, en is het dus vermoedelijk niet te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de domainnaam achternaam.nl (janssen.nl in het voorbeeld) claimen of kopen.

Je kunt hier:

https://www.yourhosting.nl/lp-domeinnaamkeuze/?utm_nooverride=1&gclid=CKP1u8envKgCFUww3godnUtsIA

checken of een domein al in gebruik is of nog vrij. Als het nog vrij is moet je het zo snel mogelijk claimen (kan b.v. bij deze provider), als het al bezet is kun je proberen de domeinnaam van de eigenaar te kopen. Vaak is het aan te bevelen naar een alternatief te zoeken.
rose
13 jaar geleden
Je moet eigenaar van de domein zijn. maar dat kan ook zijn; achternaam.net achternaam.nu achternaam.jp
Als je niet zo'n gangbare achternaam hebt, kun je die gewoon registreren voor zeg maar 1.25 per maand.
Kun je hele familie helpen aan een emailadres broer@achternaam.nl enz. Anders moet je het in ander extensies zoeken .nu .jp of .net oid. Wat is je achternaam?