Dat is een topic, je gebruikt het voor veel gebruikte woorden in het algemeen, bijvoorbeeld: #zwemmen, als je er dan op drukt zie je tweets van anderen die dat ook hebben geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een hashtag. Die wordt gebruikt ik aan te geven dat een tweet over een bepaald onderwerp gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hashtag op twitter beter bekend in Nederland als het "hekje" wordt gebruikt op twitter als aanduiding van het onderwerp van de tweet zodat alle tweets met #.......... Makkelijk terug te vinden zijn in het zoekprogramma van twitter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent het onderwerp van de tweet en het word ook gebruikt om bijvoorbeeld over een televisieprogramma te tweeten, bijvoorbeeld #gtst dan zie je allemaal gtst tweets. En je hebt bijvorbeeld: ben met vrienden op een feest #gezellig of, heb de hele nacht niet geslapen #moe. Snappie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hashtags dienen ook om in 1 woord iets aan te geven waarvoor je eigenlijk meer ruimte nodig hebt in een zin, niet echt voor de vindbaarheid.
Bijv. #Amsterdam #durftevragen dienen voor vindbaarheid bij zoekopdrachten.
Maar je hebt ook #bekijkhetffpipo #datwiljeniegeloven #benikblijvanniet Iets wat bijna niemand verder zal gebruiken of zoeken dus. Meer als verkorte mening.