Heeft er iemand hier ervaring met zijn laptop die een usb stick heeft waarmee je op internet kan?

Ik sta te twijfelen om over te gaan van een modem van een vaste kabel (ziggo)naar een usb stick die een modem schijnt te bevatten.Wie kan mij hier wat meer simpele voor en nadelen uitleggen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel idd een kabelaansluiting .En ik heb al draadloos internet.kosten zijn ong 40m euro pm

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nadeel hiervan is dat je net zo duur uit bent. En misschien wel duurder uit bent dan met ziggo...

Absoluut voordeel is dat je overal en altijd online kunt. En wanneer je MB/s verbruikt zijn word je internet wat trager. Maar er komen absoluut geen extra kosten bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut duurder. Bij de meeste providers komen er wel kosten bij. Ik ken het vertragen alleen van t-mobile. Misschien dat meerdere dat nu doen, maar lang niet alle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet heeft KPN met de Dongel inmiddels hetzelfde principe als T-mobile. Maar geef ook alleen antwoord op basis van het 'Web 'n Walk' dingetje dat mijn moeder alleen op 7 hoog gebruikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vodafone heeft ook abonnementen waarbij het behoorlijk trager wordt als je door je bundel heen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens bestaan er ook abonnementen waar wél extra kosten bijkomen als je door je bundel heen bent.

Andere antwoorden (6)

ik had dat maar ben er vanaf gestapt internet valt te vaak uit soms maar enkele seconden maar wel vaak 5 sec in 2 min ofzo. Kan je een hoop geld kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordeel: altijd online kunnen, waar je ook bent.
Nadeel: als je internet net zo intensief gebruikt als ik, ben je waarschijnlijk duurder uit.

Optie: als je voornamelijk in huis internet en alleen de kabel onhandig is, ben je op langere termijn waarschijnlijk goedkoper uit als je een draadloos netwerk in huis aanlegt.

Zelf heb ik beide: we hebben in huis een draadloos netwerk, dus ik kan internetten waar ik wil zonder telkens een kabel tevoorschijn te halen. Aan mijn bureau, aan tafel, op de bank, op het balkon, het kan allemaal. Als ik buitenshuis wil internetten, heb ik mobiel internet (usb-stickje van Vodafone die mijn man niet meer gebruikte, het abonnement liep toch al). Ik ben erg tevreden over de prestaties, het is gewoon snel betrouwbaar internet.

Wel moet je uitkijken als je alleen nog mobiel internet wil gebruiken: je hebt dan over het algemeen óf een abonnement met een vaste prijs per maand, waarbij je na een bepaald datagebruik in een maand ineens een véél langzamere verbinding krijgt, óf je betaalteen vast maar heel hoog bedrag per maand om altijd met hoge snelheid online te kunnen, óf je gaat na een bepaald datagebruik per maand bijbetalen bovenop de abonnementsprijs. De prijs is dan ook de voornaamste reden waarom ik het alleen náást mijn vaste verbinding wil, alleen mobiel zou voor mij onbetaalbaar zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik realiseer me nu pas dat je met 'kabel' waarschijnlijk de kabelmaatschappij bedoelt, niet het fysieke snoer tussen de modem en je laptop. In dat geval kun je het deel over het draadloze netwerk negeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik al meer dan een jaar de web 'n walk stick van T-Mobile voor mobiel internet op mijn laptop. Ik gebruik dit zakelijk om bij klanten toch te kunnen internetten en onze servers te kunnen benaderen. Thuis gebruik ik mijn eigen vaste verbinding.

het addertje zit meestal in het datagebruik. Het abonnement dat ik gebruik is flat free, oftewel onbeperkt. Andere abonnementen van T-mobile zijn niet onbeperkt, maar je krijgt geen dure rekening als je de datalimiet overschreidt. De snelheid wordt dan tijdelijk teruggeschroefd. Dat is een nette oplossing om verrassingen te voorkomen. Bij andere providers zou ik oppassen voor constructies waarbij je automatisch moet bijbetalen wanneer je meer data verbruikt dan afgesproken. Het is namelijk lastig om dit heel goed bij te houden (in de zin van: de bijgeleverde software hiervoor is niet altijd betrouwbaar).

De ervaringen met mobiel internet zijn overwegend positief. Ik gebruik deze voor mijn werk en heb destijds de duurste en snelste variant genomen. Momenteel liggen de snelheden nog hoger. Ik krijg hiervoor binnenkort een nieuwe stick te krijgen die deze snelheid aankan.

Voor gebruik in de trein (ik kan dan ook GV modereren) en bij klanten, onderweg vind ik het ideaal. Maar ik zou het thuis niet adviseren. De snelheid is lang niet zo hoog om bijvoorbeeld grote bestanden te kunnen downloaden, trailers van films te bekijken in full HD.

Sommige providers, zoals XS4all hebben een aanbieding waarbij je én een vaste ADSL internetconnectie krijgt én mobiel internet met een stick. Dat lijkt me dan een betere combinatie. Dan ben je overal in Nederland online en thuis is de verbinding ook optimaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordeel overal online met weinig kosten voor dat gemak.

Het nadeel is alleen dat in betonnen gebouwen en zeker flats het ontvangst zeer slecht kan zijn. Mijn broer kan thuis geen eens internetten terwijl hij de Randstad woont dus genoeg zendmasten in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben een dongel van kpn.
wat je ook doet ga niet voor ziggo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog NOOIT problemen met Ziggo gehad, vast of mobiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Een min voor de Dongel van KPN gaat wel heel ver bailey...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaringen verschillen: ik heb regelmatig problemen met Ziggo (kabel), voornamelijk omdat er dagen zijn dat ineens tien keer per uur de internetverbinding eruit knalt. Dat duurt maar heel even (met gewoon surfen geeft het weinig last), maar als je het leuk vindt om in je weekend online te gamen, is het héél irritant om telkens de verbinding te verliezen en opnieuw in te moeten loggen.
Trager, minder stabiel, en duurder dan je nu gewend bent... Niet doen, tenzij je veel onderweg wilt internetten.