Ik wil graag iets kopen op Ebay uit het buitenland. Ik heb geen creditcard en geen paypal rekening. kan dit ook op een andere manier?

Zo niet, kan iemand mij iets meer vertellen over Paypal? het is echt maar eenmalig, dus is het veel 'gedoe' zegmaar? en kan ik zelf beslissen hoeveel geld ik op mijn Paypal rekening zet?
Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (3)

Meestal is het zo dat je ook de mogelijkheid om te betalen via overmaking. Als het eenmalig is zou ik daar zeker de voorkeur aan geven.

Je kunt natuurlijk ook een paypal rekening openen het voordeel hierbij is dat er bij een geschil paypal kan bemiddelen. Hebben ze bij mij ook een keertje gedaan maar heeft niets geholpen, maar je weet nooit.
Nadeel is wel dat paypal niet zo veilig is, je hoeft slecht maar met 1 wachtwoord in te loggen en is dus wel even anders dan internetbankieren van een bank waar je vaak nog andere beveiligingsmaatregelen hebt.
Of je geld kan zetten op een paypalrekening weet ik eerlijk gezegd niet, die van mij is gekoppeld aan mijn creditcard.
Maar op hun site kan je erg veel info vinden hor.

Toegevoegd na 21 minuten:
Je moet maar eens kijken op de site van kassa, daar waren ze ook niet echt tevreden over de veiligheid van paypal:

http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/paypal-werkt-internet-fraude-in-de-hand/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Paypal account is werkelijk zo aangemaakt en fungeert als een soort tussenpersoon tussen jou bankrekening en de persoon/instantie aan wie jij iets wil betalen, je zet dus GEEN geld op deze Paypal rekening, zelf gebruik ik het al jaren tot volle tevredenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ebay is ge-wel-dig voor betalingen, snel effectief.
Je kunt deze ook gewoon koppelen aan een Nederlandse bankrekening. Up and running in een kwartiertje.
Ze storten 1 cent op je bankrekening dat kan wel een paar dagen duren, daarbij vermelden ze een codenummer, dat je eenmalig moet opgeven in je paypal account.
Daarna is het gewoon de mooiste en meest efficiente manier om je betalingen te doen. En goedkoop, nooit kosten als je betaalt.
Aanrader!!
Nee ik ben geen werknemer van Paypal, gewoon een jarenlange zeer tevreden gebruiker, evenals vele miljoenen anderen.
Risicovrij: je kunt ook een rekening met nauwelijks saldo gebruiken, is dan compleet risicovrij tot het saldo van je bankrekening.
Ik gebruik een vrije keuze tussen banknummer en creditcard, standaard bank, optie om voor card te kiezen.
Overal is over nagedacht, dat zou overal gedaan moeten worden...