Hoe vind je een foto op internet terug als iemand hem van je "geleend" heeft?

Als je een foto zoekt, zoals een persoonlijke foto die iemand "geleend" heeft en waarschijnlijk elders op internet geplaatst heeft. Hoe kan je die foto dan terug vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.1K

Het beste antwoord

Als je dezelfde foto zelf ook nog hebt (kopie, bestandje op je pc e.d) kan je via tineye reverse image search de foto vinden (meestal).Aangezien dit programma nog volop in ontwikkeling is kan het zijn dat hij het nu niet vind, maar morgen of volgende week wel.
Het is een programmaatje dat het internet afstruint naar dezelfde afbeelding als jij ingeeft.

http://www.tineye.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij goolgle afbeeldingen en dan jouw naam in typen, als je weet welke site kan je het daar zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plaats die foto op het internet dmv imagehack.com
ga met google zoeken naar die foto, wijs naar die foto en klik dan op zoek vergelijkbare foto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan (proberen) te zoeken naar de exacte bestandsnaam, en/of de exacte afmetingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google heeft een app voor gsm: 'goggles' daarmee kun je tot op bepaalde hoogte delen van foto's zoeken. Dit is niet helemaal algemeen zoeken naar foto's maar het is wat in de richting wat je zoekt.
Zojuist heb ik een specifieke foto gefotografeerd van 2 mensen met de Eiffeltoren en geprobeerd diezelfde foto dan als resultaat te vinden. Dat gaat dan niet, hij herkent de Eiffeltoren, die even groot is als de twee mensen ernaast.
Toch deze techniek zou iets moeten kunnen leveren waar je gewoon een identieke foto of deel ervan vindt.