je hebt social media dit noemen ze het nieuwe media, het komt uit america en word voornamelijk gebruikt om reclame te maken. verder word het gebruikt om informatie over te dragen!

twitter word door veel mensen gebruikt om te contacten, dit is dus niet de bedoeling van de social media, het is puur voor bedrijven om informatie over te dragen!

bekende mensen zijn ook bedrijven daarom hebben deze ook vaak dingen als twitter of facebook!

hoop je zo voldoende geinformeerd te hebben!

Groetjes Rowan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netwerken en het onderhouden van contacten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De belangrijkste functie van sociale media is het delen van UGC (user generated content) met anderen. Mensen delen vanalles met elkaar en reageren op dingen die ze zien/lezen.
Dit kan op puur sociaal vlak zijn, dus bijvoorbeeld je feestfoto's op Facebook of Hyves. Veel bedrijven gebruiken sociale media ook om reclame te maken en te zien hoe mensen op hun producten reageren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, en last but not least: Mensen/bedrijven gebruiken sociale media ook om snel op de hoogte te zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ik lees bijvoorbeeld op Twitter artikelen die ik pas een maand later in een vakblad tegenkom. En als er weer eens een bommelding op het station is, weet ik dat via Twitter meteen, terwijl nieuwssites vaak pas melding maken van dat soort dingen als alles al opgelost is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Social media is voor veel mensen een vorm van tijdverdrijf. Ze twitteren en facebooken er de hele dag lustig op los.

Bedrijven proberen mbv social media in contact te komen met hun potentiele doelgroep. Om op deze manier uiteindelijk hun spullen aan je te verkopen.