Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welk programma kan ik zien hoe en wanneer mijn internet verbinding wegviel?

Ik heb internet van Tele2 en mijn internet valt om de paar minuten uit. Is er een programma dat mij kan vertellen hoe laat het uitviel en misschien ook waardoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
565

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou naar Wireshark grijpen. (Vroeger heette dat trouwens Ethereal.)

Zie www.wireshark.org.

Dat is een

Zie voor een intro bijvoorbeeld:
http://wiresharkdownloads.riverbed.com/video/wireshark/introduction-to-wireshark/

Let op: dit programma is voor gevorderden. Maar ja, netwerkverkeeranalyse is nu eenmaal een gevorderd onderwerp... :) Met een beetje IQ en een beetje doorzettingsvermogen kun je een hoop leren. En anders kun je altijd kijken of je met je wireshark logs in ieder geval kunt zien waar het mis gaat. Als jij specifieke logs hebt wil een tweede- of derdelijns helpdesk van een serieuze ISP je misschien helpen? Of ze geven je gewoon een nieuw modem natuurlijk ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik bedenk nu pas dat je het over Tele2 had. Logs analyseren is mooi voor jezelf maar ga je het bij Tele2 waarschijnlijk niet mee redden, gezien de ervaring die ik bij mijn ex met hun helpdesk heb gehad.

Je best bet is denk ik gewoon eerst maar eens zeuren dat je modem gewoon stuk is... :)

Maar laat dat je vooral niet weerhouden van network traffic analyseren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een losse kabel ? hou de modem lampjes eens ij de gaten valt telefoon ook uit als internet uitvalt ? is ie draadloos of bekabeld ?
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding