Ik zou naar Wireshark grijpen. (Vroeger heette dat trouwens Ethereal.)
Zie www.wireshark.org.
Dat is een
Zie voor een intro bijvoorbeeld:
http://wiresharkdownloads.riverbed.com/video/wireshark/introduction-to-wireshark/
Let op: dit programma is voor gevorderden. Maar ja, netwerkverkeeranalyse is nu eenmaal een gevorderd onderwerp... :) Met een beetje IQ en een beetje doorzettingsvermogen kun je een hoop leren. En anders kun je altijd kijken of je met je wireshark logs in ieder geval kunt zien waar het mis gaat. Als jij specifieke logs hebt wil een tweede- of derdelijns helpdesk van een serieuze ISP je misschien helpen? Of ze geven je gewoon een nieuw modem natuurlijk ;)
Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik bedenk nu pas dat je het over Tele2 had. Logs analyseren is mooi voor jezelf maar ga je het bij Tele2 waarschijnlijk niet mee redden, gezien de ervaring die ik bij mijn ex met hun helpdesk heb gehad.
Je best bet is denk ik gewoon eerst maar eens zeuren dat je modem gewoon stuk is... :)
Maar laat dat je vooral niet weerhouden van network traffic analyseren!