Met welk programma kan ik zien hoe en wanneer mijn internet verbinding wegviel?

Ik heb internet van Tele2 en mijn internet valt om de paar minuten uit. Is er een programma dat mij kan vertellen hoe laat het uitviel en misschien ook waardoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik zou naar Wireshark grijpen. (Vroeger heette dat trouwens Ethereal.)

Zie www.wireshark.org.

Dat is een

Zie voor een intro bijvoorbeeld:
http://wiresharkdownloads.riverbed.com/video/wireshark/introduction-to-wireshark/

Let op: dit programma is voor gevorderden. Maar ja, netwerkverkeeranalyse is nu eenmaal een gevorderd onderwerp... :) Met een beetje IQ en een beetje doorzettingsvermogen kun je een hoop leren. En anders kun je altijd kijken of je met je wireshark logs in ieder geval kunt zien waar het mis gaat. Als jij specifieke logs hebt wil een tweede- of derdelijns helpdesk van een serieuze ISP je misschien helpen? Of ze geven je gewoon een nieuw modem natuurlijk ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik bedenk nu pas dat je het over Tele2 had. Logs analyseren is mooi voor jezelf maar ga je het bij Tele2 waarschijnlijk niet mee redden, gezien de ervaring die ik bij mijn ex met hun helpdesk heb gehad.

Je best bet is denk ik gewoon eerst maar eens zeuren dat je modem gewoon stuk is... :)

Maar laat dat je vooral niet weerhouden van network traffic analyseren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een losse kabel ? hou de modem lampjes eens ij de gaten valt telefoon ook uit als internet uitvalt ? is ie draadloos of bekabeld ?
capthavoc