Hoe los ik dit op? Zie uitleg.

Ik zit soms video's van RTL op m'n laptop te kijken. Als ik de video dan vergroot naar beeldformaat van mijn laptop (dus het hele scherm zeg maar), dan hapert 'ie ineens. Net alsof niet genoeg buffert. Verklein ik de video dan weer, dan is er niks aan de hand. Hoe los je dit op? Het maakt niet uit of ik safari of internet explorer gebruik. Ik heb trouwens een laptop met het merk packard bell Easynote SJ51. Onlangs is windows er opnieuw opgezet door een probleem met m'n harde schijf. De harde schijf is trouwens ook vernieuwd. Ik gebruik nu de Engelse versie van Microsoft, voorheen de Nederlandse en toen werkte het nog wel gewoon. Ik ben op de hoogte van de problemen die er zijn om RTL-video's te bekijken in Chrome browser. De plug-in loopt dan steeds vast. Dit is het dus niet, want ik gebruik Internet Explorer. Ik weet niet zo gauw welke versie. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dit probleem komt op mij over als een te lage framerate van het beeldscherm en heeft verder weinig met een videokaart te maken. In elke browser bestaat de optie om de cache naar wens aan te passen. Dit zou kunnen helpen.
Zo niet dan blijft er nog 1 mogelijkheid over namelijk bekijken met Silverlight Om video´s te bekijken vanaf de laptop zelf is de VLC player een prima programma al is de GOM player nét ietsje beter.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien kan de videokaart het niet aan. Ik heb ook een packard hell, maar de videokaarten hierin zijn waardeloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar daarvoor kon het toch ook wel? Ik neem aan dat de videokaart hetzelfde is gebleven.
Dat kan aan je cache van je media player liggen.

Als je op klein formaat schermpje kijkt, laadt de app een lagere resolutie (je kijkt het immers toch op klein formaat, dus je merkt er niet veel van). Als je dan naar groot scherm overgaat, gaat je een andere stream vragen, waarschijnlijk 720p, wat meer richting HD dus. Terwijl jij aan het kijken bent, kan je notebook niet voldoende data binnen halen om de gelehe clip uitte kijken zonder te rebufferen... Dus bij begin op Full Screen zetten, en even een inuutje wachten tot deze volledig ingeladen is? Is het echt een buffer, dan kun j e er niets anders aan doen dat te wachten tot de verbinding met de RTL servers gewoon sneller wordt, dus zowel je eigen verbinden, als die op het internet zelf, als de serververbinding met RTL - al gebruiken ze daar dedicated gigabitlijnen, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen...
Je kunt volgens mij niet meer RAM en bandwith toewijzen aan de player, dus zorg ervoor dat al je andere downloadzaken gestopt zijn als je wilr gaan kijken...