De spelling Hyves, in plaats van het Engelse correct gespelde Hives ("bijenkorven"), heeft te maken met het feit dat de domeinnaam hives.nl al in gebruik was.[4]Zodoende werd het Hyves, een verwijzing naar de opbouw van een sociaal netwerk die gelijkaardig is aan die van een bijenkorf.
fremar
13 jaar geleden
Hyves (naar beehives, Engels voor bijenkorven, uitgesproken. haivz) is de grootste Nederlandse sociaalnetwerksite met voornamelijk Nederlandse bezoekers en leden, vergelijkbaar met de Amerikaanse sites MySpace en Facebook. Hyves werd in 2004 opgericht door Raymond Spanjar, Koen Kam en Floris Rost van Tonningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
c+
Oprichting Hyves

Hyves werd opgericht door Raymond Spanjar, Koen Kam en Floris Rost van Tonningen in oktober 2004. Er zijn wel alternatieven voor hyves maar geen één zo populair. Niet voor niks werd Hyves in december 2007 tot populairste site van het jaar uitgeroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap niks van die minnen, is gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje Stippel! Misschien was het teveel een herhaling van de antwoorden erboven. Op het moment zit ik met mn BB op GV en dat typt iets langzamer...denk je de eerste te zijn met je antwoord, maar wanneer je m plaatst kan het gebeuren dat er intussen al antwoorden binnen zijn...Nou ja kan gebeuren ;)
Een paar studenten die kwamen op een terrasje op een idee om met elkaar op internet in contact te komen en je vrienden die je in het echte leven maakt ook te kunnen volgen online.