Ik ben gehacked, ze kunnen mijn laptop kapot maken als ik binnen 2 week niet betaal ik heb nu een probleem ze willen dat ik 60 euro overmk met paypal

WAT NU?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (18)

Ga naar de politie. Dit is toch chantage?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga zo snel mogelijk naar de politie, die hebben een cel computercriminaliteit, hopelijk kunnen die mensen deze gangsters aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet wie het zijn, moet je naar de politie stappen. Ik heb dit ook gehad en ben toen naar de politie gegaan, die heeft ze opgepakt en een taakstraf gekregen
In ieder geval niet dat geld overmaken!
Succes! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
simpelste manier, windows opnieuw installeren.
kost je misschien 1 uur of enkele uurtjes maar dan ben je wel klaar.

andere optie is inderdaad naar de politie gaan.

maar je computer moet hoe dan ook opnieuw geinstalleerd worden, dit verwijdert alle programma's en dus ook het programma waarmee toegang tot je pc word verschaft van buiten je eigen huis/netwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
installeer linux, dan heeft zijn programma geen nut, zijn programma word dan waardeloos en dan kan hij je niks meer maken.
stel dan ook gelijk even je netwerk opnieuw in(zodat hij uit je lan is), hier op GV zijn mensen geweest die dit hebben gedaan.
Laat je niet chanteren!! Wat je moet doen is als je internetbankieren hebt, naar je inloggegevens gaan. Daar vul je eerst je gebruikersnaam in en dan 3x een foutief wachtwoord. Je account wordt dan direct geblokkeerd! Je kunt later op een goede pc een nieuw wachtwoord aanvragen met behulp van je bankpas. Verander ook je wachtwoorden van je email adres. Heb je een creditcard, laat deze dan direct blokkeren door de Alarmlijn van je bank. Heb je nog vragen stel ze gerust, ik heb dagelijks hiermee te maken!
Heb je een keylogger op je pc laat deze dan schoonmaken door deze tool www.ing.nl/cleaner ook al waarschuwt je pc dat dit programme niet deugt, negeer deze waarschuwing. Daarna een hele goede virusscanner over je pc laten lopen. Heb je schade door hackers bel direct met de Alarmlijn van je eigen bank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat veel geschreven bij veilig internetbankieren op de site.
Bel even met je provider, deze zal het ip adres van de gene die jou hack kunnen blokkeren. Is je probleem opgelost en dan een goede firewall op je pc zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla de bestanden op die je echt per sé MOET bewaren, duw er een windows cd in, en installeer hem opnieuw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Clean install met een goeie firewall dit keer. Plus wat alle anderen al zeiden. doe aangifte van chantage en mocht je nog een mail van hen hebben of wat dan ook: geef zoveel mogelijk info door aan de politie over hen. Op dit soort criminaliteit staat een forse boete en celstraf van 5 jaar nog steeds als ik me niet vergis. blokkeer ook je paypal account, of verander het wachtwoord op een andere pc die geen problemen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen moet je je netwerkverbindingen uitschakelen. Kwaadwillenden kunnen er dan (echt!) met geen mogelijkheid meer bij.

Ga nu eventueel met je laptop naar de politie om aangifte te doen (zeker als je weet wie de daders zijn).

Vervolgens kun je gaan beginnen aan de verwijdering van de programma's (wormen, virussen, rootkits e.d.) die de toegang tot jouw computer mogelijk maken.

Als het verwijderen echt niet lukt, zit er niets anders op dan een herinstallatie van Windows. (Een herinstallatie zou sowieso wel eens de kortste weg naar een gezonde computer kunnen zijn, die bovendien de beste garantie geeft dat je laptop virusvrij is)

Maak vooral geen geld over!
rose
13 jaar geleden
Geen geld overmaken, politie internetcriminaliteit inlichten. Zitten er spelvouten in het bericht of gramatica fouten zoals in deze zin dan kan het ook een hoax, probeersel zijn. Heb ooit een ABN AMRO mail gekregen terwijl ik daar geen rekening heb. Nooit geld overmaken en aanpakken die hap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou geen geld overmaken want weet je zeker dat je geckaed ben? Ga naar de politie of een computer expert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn waarschijnlijk gewoon oplichters die zo geld proberen te krijgen, ik zou gewoon afwachten waarschijnlijk gebeurt er helemaal niks. Als je laptop nog gewoon werkt moet je eerst een virusscan doen, als daar niks uitkomt is het gewoon een slimme truc om geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha bullshit mensen die pc hacken houden zich daar niet meebezig! Lol zorg gewoon dat de pc niet verbonden is met het internet, ze kunnen niets doen!!! Ik kan het weten ik doe zo'n richting ( school )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou best kunnen. Misschien zijn het een paar kinderen die lopen te kloten (voor kinderen is 60 euro rijkdom) en was zijn beveiliging een wassen neus.
Owke ik wil even de definitie van een hacker vertellen.
Je hebt 2 soorten hackers.
hackers / crackers
Hackers zijn de goede programmeurs die kijken of software van bedrijven waterdicht is en proberen deze software te verbeteren
Crackers daarin tegen proberen een netwerk te door dringen en je systeem compleet overhoop te halen.

In dit geval heb je te maken met een cracker!
Wat je kunt doen en wat ik je adviseer is je router te beveiligen. mocht je een een op een verbinding hebben van modem --> pc koop dan een router en beveilig deze.

en maak je geen zorgen een hacker kan niet veel doen als je je router goed beveiligd.

*Waarschijnlijk heb je gewoon spam mail gehad en kijken ze hoe mensen reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof eigenlijk niet dat ze je computer gehackt hebben.
Windows of elk ander besturingsprogramma is tegenwoordig zo goed beveiligt dat het vrijwel onmogelijk is om zomaar bij iemand in te breken.
Maar ik wil je natuurlijk geen ongelijk geven, want het zou zomaar toch kunnen.

Ga naar www.uitzendinggemist.nl en kijk daar een aflevering van het programma kassa, of ga naar kassa.vara.nl
Je kan hier terugvinden, dat er tegenwoordig veel oplichters actief zijn bij paypal.
Negeer ze gewoon, en maak absoluut geen 60 euro over!

Ga verder inderdaad eerst aangifte doen bij de politie.
Als ze je bank gegevens hebben, laat gelijk je pas blokkeren, en vraag direct hulp bij de bank!
Daar kunnen ze je verder helpen.

Wat je computer betreft...
Haal je pc van het internet af, en sla al je waardevolle bestanden appart op een memory stick, of een lege cd.
Installeer windows opnieuw, en ze kunnen als het goed is niks meer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
joh je bent gewoon een van de zoveel slachtoffers van bangmakerij en je heb gewoon per ongeluk ene scareware
programmaatje geinstalleerd net als zoveel anderen
ze heb het echt niet allen op jouw gemunt
vraag is van welk programma of krijg je echt mailtjes binnen ?
Eventueel in veilige modus met netwerk verbindingen)
kun je onderstaande programma laten scannen.
capthavoc
13 jaar geleden
Toevallig deze week een proggie verwijderd bij iemand. Clean this wat op dezelfde basis werkt. Via www.bleepingcomputes.com kan je veel vinden om het te verwijderen. Maar betalen, nooit doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet aangifte doen. Heb ik ook gedaan toen mijn pc was gehacked. Er wordt echt goede notitie van genomen.
Ik heb toen ook mijn bankrekening af laten sluiten voor internetbankieren zodat ze daar echt helemaal niets mee konden. Dat kun je later met 1 telefoontje weer ongedaan laten maken, althans dat was zo bij mijn bank. Informeer bij jouw bank hoe zij dat doen, mocht je dit nodig vinden. Verder kun je bij bedrijven waar je weleens on line bestelt vaak je account laten blokkeren. Ook dat kan gemakkelijk weer teruggedraaid worden, althans bij de bedrijven waar ik dat bij gedaan heb.
Verder heb ik mijn e-mailkontakten toen opgebeld om te zeggen dat mijn pc gehacked was en gezegd dat eventuele van mij afkomstige mailtjes dus vals waren en dat ze die dus niets moesten openen.

En je moet dus NOOIT betalen, bovendien hebben ze je bankgegevens dan zeker.

En verder: Laat je niet gek maken door dit geboefte. Bovendien: Ze proberen het vaak gewoon en als je niet reageert laten ze je vaak gewoon met rust. Ze willen er echt niet teveel moeite voor hoeven doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn pc was echt gehacked. Ze hadden diverse mensen uit mijn naam mailtjes gestuurd waar in ze om veel geld vroegen (iemand had per ongeluk zo'n mailtje open gemaakt).