Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat heeft niet zo zeer te maken met waar je zit maar bij welke bank je zit en de identificatie methodes die de bank hanteert.
Het heeft tevens ook te maken met de gebruiker zelf, veelal door "phising" (het vragen om de inlog gegevens op valse websites) "pharming" (het redirecten van een url naar een andere server.) en "phising mails" waarin gevraagd wordt naar je inlog gegevens, tan codes of allebei. dit is de onwetendheid van de internet gebruiker waar een cyber crimineel gebruik van kan maken. Voor zover ik weet zijn dit de meest gebruikte vormen om je rekening te kunnen plunderen.
Omtrent België denk ik dat over het algemeen de Belgische banken wel goede veiligheidsmaatregelen treffen maar dat is mede door een incident uit 2007 waarbij hackers toch wel wat beveiligingslekken hadden gevonden en deze vervolgens misbruikt hadden om rekeningen te plunderen. naar aanleiding van dat incident zullen banken waarschijnlijk wel hun beveiligingsmethodiek hebben opgeschroefd.
dus ja over het algemeen is het wel veilig nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Net zo veilig (of onveilig) als in Nederland lijkt me!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Online bankieren is net zo veilig als het World Wide Web groot is. Dus de kans op virussen, spam, spyware etc. is in België net zo groot als in Nederland...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in België en ik bankier regelmatig online hier en ik heb er nooit problemen mee gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zelfde antwoord van mij
Jawel hoor.

De statistische kans dat, als je je geld echt zelf ophaalt en als een verhuizer naar alle winkels versleept, het slachtoffer wordt van een beroving en alles kwijt bent en wellicht ook nog ernstig gewond,
is VELE malen GROTER dan dat je achter je PC electronisch wordt berooft. Wat ook fysiek weer een stuk veiliger is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding