Waarom wordt er steeds gesproken over "knippen en plakken"?

als ik ergens een link neer wil zetten, dan *kopieer* en plak ik.
nog geen virtuele schaar voorbij zien komen.
dus waarom geen kopieren en plakken?

13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sleuren en pleuren, toch?
MissBiggie
13 jaar geleden
Wij zeggen kopje pasta copy/paste LOL

Het beste antwoord

Het werkwoord knippen wordt gebruikt in het geval dat ergens een gedeelte uit geselecteerd wordt om het óf te verwijderen óf op een andere plaats te plakken. Als je een link bij een antwoord plaatst, dan is het inderdaad alleen kopiëren. Want de website blijft hetzelfde adres behouden, dat kan je niet veranderen. Maar als je gegevens uit je eigen document haalt, dan spreek je wél van knippen en plakken.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt met control-x het stukje tekst ook knippen. Dan kopieer je het niet, maar haal je het op de ene plek weg (je knipt het uit) en je zet het op een andere plek neer (plakken, dus). Of bedoelde je dat niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide kan. Kopiëren maar ook knippen. Zelf geef ik ook de voorkeur aan knippen bij een url.
Om de eenvoudige reden dat het zichtbaar is dat je de selectie naar het klembord heb verplaatst. Als je kopieert dan is dit niet zichtbaar en is de kans dat er bij plakken iets verkeerds wordt geplakt groter.

Toegevoegd na 22 minuten:
Trouwens is nog steeds vaak het icoon voor knippen een schaar dus komt er zeker een virtuele schaar aan te pas. http://it.usu.edu/tutorials/images/uploads/Cut__Copy_And_Paste/media_1242410307156.png