Hoe kan het dat de signaalsterkte van mijn wifi thuis op de pc wel 5 volle strepen is , maar op mijn mobiel slechts 2/3?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

een pc is beter met wifi dan een mobiel. het kan ook liggen aan het ontvangst van je mobiel/je provider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk wel, ze hebben beide een verschillende ontvangstantenne.
Ligt dan aan de ontvanger van je mobiel of aan de software die je gebruikt op je pc. Sommige geven gewoon standaard 5 aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook is de wifi ontvanger meestal groter en sterker dan de ontvanger in een mobieltje. Anders zou de telefoon wel erg groot worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste heeft een een wifi van de PC en van een mobiel een andere antenne en heeft een PC beschikking over meer vermogen en kan dus in theorie meer signaal creeren/ontvangen.
Echter zegt het aantal strepen maar beperkt wat over de ontvangst. Eigenlijk zou je het signaal op de verschillende plekken (PC/Mobiel) met dezelfde signaalmeter moeten meten, zodat je echte meetwaardes hebt en niet een indicatieschaal met een paar streepjes.

Denk maar bv aan de iPhone 4, die heeft een slechte antenne en door wat grafische update trucjes toont hij nu wel meer ontvangststreepjes, maar heeft niet meer ontvangst, omdat er gewoonweg niets aan het ontwerp gewijzigd is.