Is het schadelijk om je GMAIL account niet af te melden maar het browservenster te sluiten, en wat zijn de gevolgen daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het is niet schadelijk, aangezien al uw gegevens online opgeslagen zijn. Echter kan het wel schadelijk zijn als na u iemand anders gebruik maakt van uw GMAIL als deze niet zichzelf had afgemeld.

Onderaan in GMAIL als u ingelogd ben kunt u helemaal onderaan op details klikken. Zoek naar de zin: Laatste accountactiviteit: 25 minuten geleden op deze computer. Details.

Hier kunt op een knop drukken die al uw anderen sessie afmeld.

Als u dit alleen uitvoerd op uw eigen computer in uw thuis omgeving waar alleen u toegang toe heeft is dit dus totaal geen probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt kans dat je ingelogd blijft. Als iemand anders na jou op die computer naar Gmail gaat, kan het zijn dat hij in jouw mailbox komt. Dus uitloggen, of vantevoren aangeven dat je op een publieke computer zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zorg ervoor dat je bij het inloggen dit vinkje uit hebt staan:
Plaatje bij antwoord
bamibal
13 jaar geleden
Ja en nee is het antwoord. Zolang U niet hebt aangevinkt om aangemeld te blijven- zoals dat hier op GV óók mogelijk is- is e helemaal niks aan de hand.
JA>>> Het is qua privacy zeer onverstandig,om online te blijven,door jezelf niet af te melden. Er moet maar een vaag figuur zijn,die het in zijn kop haalt Gmail te hacken en toevallig geïnteresseerd zijn in hetgeen U uitvoert met Uw GMail account. Hij zou daarmee zelfs frauduleuze handelingen kunnen verrichten . Uiteindelijk wordt het dan een hele rompslomp om Uw onschuld te bewijzen n.a.v. die frauduleuze handelingen.
Om dit te voorkomen- en omdat ik het veel veiliger/handiger vind- heb ik daarom op mijn bureaublad
Windows Live Mail geïnstalleerd. Heerlijk online,terwijl je eigenlijk een soort van offline bent én mail kunt ophalen,verzenden etc. Helaas werkt het (nog) niet met POP.

Groet:Zoekertje