Bestond het woord Wiki al voordat Wikipedia er was?

En werd het ook gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja. Wiki betekent "Snel" in het Hawaiaans. Daar is de snelle bus op het vliegveld de "wiki-bus".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bus heet Wiki-Wiki en niet wiki-bus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wiki daar staat de verdere uitleg van Wiki met onder andere de wiki wiki bus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je, JaapB. Ik wist het niet helemaal precies.

Andere antwoorden (2)

Wiki werd niet gebruikt als term in combinatie met een encyclopedie. WikiPedia betekent in feite "de snelle encyclopedie".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wiki is gewoon een methode om snel informatie te vergaren en te rangschikken. Wikipedia heeft dit gebruikt om er een encyclopedie mee te maken.

Verder gebruikt de overkoepelende Wikimedia Foundation het systeem ook voor andere vormen van informatievoorziening.

Ook zijn er diverse vormen van Wiki's waarin informatie wordt verzameld. Wikipedia is echt niet de enige (ook niet de eerste) die een Wiki gebruikt om informatie te rangschikken. Wel zijn zij hier het bekendst mee geworden.