Waarom kan ik bij Age Of Empires mijn andere computer niet vinden? (multiplayer)

Beide computers zitten op hetzelfde WiFi netwerk, Firewall is uitgeschakeld. Ze zitten volgens mij zelfs in dezelfde werkgroep.
Wat doe ik fout?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 54 seconden:
PS. Ik heb ook wel eens van hamachi gehoord en heb het in het grijs verleden ook wel eens gebruikt. Zou het hier ook van pas komen?
groeten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.4K

Het beste antwoord

Controleer eerst of de computers elkaar kunnen 'zien' door het IP-adres van de andere computer te pingen. Als beide computers elkaar succesvol kunnen pingen moet het mogelijk zijn om in een LAN te spelen.

Staat het filter in AoE op LAN ingesteld?

Hamachi is ook een oplossing, die installeert als het ware een nieuwe netwerkadapter en virtualiseert een LAN verbinding. Op beide computers installeren, hetzelfde network joinen en vervolgens een LAN game aanmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet ten eerste altijd zoeken (in deze situatie) op 'local WiFi' maar ik heb zelf ook het probleem gehad, bij mij was het internet gewoon heel erg slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan volgens mij niet zoeken op "local WiFi"(AOE 2), alleen op LAN, gewoon internet via DirectPlay ofzo en 2 andere. Ze zijn allebei zeker verbonden met de router.
Probeer het via direct IP.
De pc die host zie je een IP adres. Dan voer je die in. Meestal werkt dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eerder gestelden vragen van jou en je broer ben ik tot de conclusie gekomen dat jullie gebruik maken van een demo versie voor Age of Empires.

Als u een illigalen versie van Age of Empires heeft adviseer ik u de legalen te kopen in de winkel zodat u zeker weet dat het niet aan uw versie licht.

Als dit echter niet het geval is kan kunt u de volgenden punten proberen:

Stappen plan optie 1:
Schakel uw anti-virus en firewall volledig uit. Of voeg het spel toe aan uw firewall en anti virus programma als "vriendelijk".

Stappen plan optie 2:
De router kan bepaalden porten blokkeren. In de readmefile van Age of empires kunt u vinden welken porten benodigt zijn om open te zetten voor dit spel. Als u ze niet kan vinden neem dan contact op met Age of empires.

Stappen plan optie 3:
Pak een cross-over cable en sluit beiden computers met deze cable aan elkaar aan. Dit is niet de standaard kabel die u gebruikt. Een computer zaak kan deze cable verkopen, of u kunt hem zelf maken door tutorials te volgen op het internet.

Stappen plan optie 4:
1. Ga naar "Configuratie paneel" in de startbalk van uw windows.
2. Dubbel klik op "Netwerk connecties"
3. Rechter muisknop op "Lan connecties" en kies "Eigenschappen".
4. In de lijst van protocollen klikt u op "Installeren..".
5. Klik Microsoft, en dan klikt u "IPX/SPX protocool".
6. Klik op ok om dit protocool toe te voegen.
7. Herstart uw computer

Stappen plan optie 4:
Het kan mogelijk zijn dat u 2x de zelfde serial gebruikt heeft bij de installie. Somige spellen zorgen er voor dat deze personen niet samen kunnen lannen om er zo voor te zorgen dat men 2x het product koopt.

Heb me best gedaan! Succes!