Hoe komt het dat mijn filmpjes op You Tube met hakken en stoten worden weergegeven?

Mijn internetverbinding is snel genoeg (1800). Ook mijn upload is voldoende (1024).

Heb 2 weken geleden windows XP opnieuw geinstalleerd en sindsdien heb ik dit probleem.

Toegevoegd na 9 minuten:
Windows media player werkt het wel goed mee...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het kan diverse oorzaken hebben, dus "de" oorzaak is moeilijk aan te geven. Zo zou het kunnen liggen aan de drivers voor de hardware van je pc. Daar verschijnen geregeld updates voor. Het makkelijkste kun je die vinden via het (gratis) programma DriverMax:
http://drivermax.nl.malavida.com/d4998-gratis-downloaden-windows
Het duurt even voordat je door hebt hoe het programma precies werkt, maar gelukkig staan er allerlei handige instructiefilmpjes op You Tube:
http://www.youtube.com/results?search_query=drivermax&aq=f
Als je het eenmaal onder de knie hebt is het een fluitje van een cent. Bovendien kun je met het programma al je drivers simpel opslaan en weer terugzetten als er iets misgaat. (Met zo'n back-up moet je dus beginnen!). Bij de gratis versie van DriverMax kun je maximaal 2 drivers per dag installeren.

Verder zou ik eens kijken naar de (vele) tips die je op de site van You Tube (Help) kunt vinden. Zoals deze:
Als de browser die je gebruikt of een pagina die je bekijkt problemen veroorzaakt, kunt u eerst proberen het cachegeheugen van de browser en de browsercookies te wissen.

Een derde tip is nog om eens te kijken of de video's in een andere browser (naast Internet Explorer b.v. Firefox, Chrome) wél goed afspelen. Je kan probleemloos meerdere browsers naast elkaar gebruiken...

Succes!
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

heb je de flashplayer geupdate ?
heb je je xp sp3 ??
die heb je tegenwoordig echt wel nodig
maar die komt soms niet meer goed via de windows update binnen maar je kan heb apart downloaden

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ja en is je videokaart goed geinstalleerd voor het zelfde geld moet je eerst een chipset driver installeren voordat de juiste driver met de betere instellingen kan worden geinstalleerd
capthavoc
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
ja maar flash is een ander systeem die meer van je cpu geheugen vergt dan mediaplayer
kijk eens bij je apparatenbeheer naar je videokaart
staat daar wellicht standaard vga adaptor ?
dan staat die in de laagste stand en heeft die waarschijnlijk een hogere driver nodig
maar die werkt vaak pas als je een soort chipset driver eerst installeert
kijk eens op de site van de fabrikant van je moederbord
of er en chipset driver nodig hebt
Ook al heb je een geweldige pc, met top prestaties kan YouTube nog haperen (laggen). YouTube werkt met Add On's, een online wereldwijd reclame programma. Dit programma registreert alles over de reclame. Als je er bijvoorbeeld op klikt, of je met je muis er overheen gaat en of je het negeert. Met dit systeem kan Google precies zien welke informatie jij belangrijk vind. Oké, dat was een uitstapje naar de reclamewereld. Maar door al dit gedoe om te controleren wat jij met die advertentie doet gaat je internet langzamer. Er worden contant gegevens verstuurd en er verzonden, dit maakt YouTube trager. Daarom zijn de video's van VEVO altijd trager, omdat er meer informatie moet worden verwerkt. En als je video kaart al wat aan de mindere kant is, word dat een samenwerking van niks. Het hangt ook af van alle andere grafische prestaties.

Wat je er aan kan doen? Nou ik kan wel zeggen "koop een nieuwe videokaart" maar daar garandeer je zeker niet mee YouTube beter werkt. Maar ja, enkele jaren geleden toen er bijna geen reclame was liep YouTube veel soepeler.